English

دادستان کرمانشاه:

دریافت گواهی عدم سوء پیشینه در کرمانشاه الکترونیکی می شود

شهرام کرمی گفت: در راستای افزایش سطح خدمات الکترونیکی در دستگاه قضایی، از این پس افرادی که متقاضی دریافت گواهی عدم سوء پیشینه هستند، می توانند به شکل الکترونیکی اقدام کنند.

دریافت گواهی عدم سوء پیشینه در کرمانشاه الکترونیکی می شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه،دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از الکترونیکی شدن درخواست گواهی سوء پیشینه در کرمانشاه خبر داد و ابراز داشت: در راستای افزایش سطح خدمات الکترونیکی در دستگاه قضایی، از این پس افرادی که متقاضی دریافت گواهی عدم سوء پیشینه هستند، می توانند به شکل الکترونیکی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این افراد به سه طریق می توانند گواهی عدم سوء پیشینه خود را بگیرند، افزود: مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و ثبت و ارسال درخواست گواهی عدم سوء پیشینه باهزینه حدود 25 هزار تومان یکی از این راه ها است.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: راه دوم هم استفاده از لینک "ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه" در سایت adliran.ir است که هزینه این راه نیز 20 هزار تومان برای متقاضی خواهد بود.

وی اضافه کرد: استفاده از برنامه عدالت همراه در گوشی های موبایل نیز این امکان را فراهم کرده که افراد بتوانند گواهی عدم سوء پیشینه خود را دریافت کنند که هزینه این راه هم 20 هزار تومان است.

کرمی این نکته را هم یادآورشد که برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه الکترونیک از هرسه روش، متقاضی باید ابتدا در سایت ثنا ثبت نام کرده باشد.

وی یادآورشد: دریافت پاسخ درخواست گواهی عدم سوء پیشینه به روش الکترونیک پس از چند روز از طریق سامانه به متقاضی ابلاغ می شود.

دادستان کرمانشاه در ادامه از الکترونیکی شدن ارسال شکواییه از کلانتری های به دادسرا هم خبر داد و افزود: تا پیش از این کلانتری های 15 گانه شهر کرمانشاه شکواییه ها را از طریق فرد شاکی و یک سرباز به دادسرا ارسال می کردند، اما اکنون این فرآیند را هم در استان الکترونیکی کرده ایم تا میزان ترددها و هزینه ها کاسته شود.

وی یادآورشد: امکان ارسال و عودت الکترونیکی چند باره شکواییه مابین معاونت ارجاع این دادسرا و کلانتری‌ها نیز فراهم شده و حتی این کار در مورد شکواییه‌هایی که مبدا ثبت اولیه آنها دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بوده نیز میسر است.

کرمی تاکید کرد: امکان پاسخ الکترونیکی نامه های ارسال شده از شعب دادسرا برای کلانتری ها نیز فراهم شده، درحالی که پیش از این، این ارتباط یکطرفه و فقط از شعب به سمت کلانتریها بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی