English

تابستان و ویروس کرونا ؛

بفکر اوقات فراغت فرزندانمان باشیم

کارشناش ارشد مشاوره خانواده گفت: والدین معمولاً هر ساله برای خود و فرزندانشان در تعطیلات تابستان برنامه‌های خاصی داشته‌اند واولین کار ثبت نام در کلاس های گوناگون تابستانی بوده است.

بفکر اوقات فراغت فرزندانمان باشیم

 زهرا شایان فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، امسال دومین سال متوالی است که با توجه به شرایط کرونا امکان برنامه ریزی های قبلی وجود ندارد و شرایط خسته‌کننده و سختی برای آنها ایجاد شده است. این سختی و خستگی هم برای والدین و هم برای کودکان وجود دارد. اینکه تمام وقت بچه ها در تابستان و زمان تعطیلات  آنها بدون هدف صرف تلویزیون دیدن، بازی در کوچه وخیابان و استفاده از گوشی موبایل بشود برنامه خوبی نمی تواند برای بچه ها و والدین باشد و قطعا مطلوب یک خانواده متعالی و رشد یافته نخواهد بود.

وی ادامه داد: بهترین گزینه برای ایجاد یک فضای مناسب در تعطیلات تابستان داشتن یک برنامه ریزی مناسب و اصولی برای بچه ها است ایجاد فضایی دوستانه توسط والدین می تواند بستری را فراهم کند تا فرزندان ما ،از الگوهای مدیریت زمان والدین وبرنامه ریزی های درست ما استفاده کنند .

این کارشناس مشاوره افزود: به والدین توصیه می شود حتماً با فرزندانتان درباره برنامه های شان و اینکه دوست دارند چه فعالیت هایی در تابستان داشته باشند گفتگو کنند و نظراتشان را بپرسید و خودتان را نسبت به برنامه هایی که فرزندتان ریخته است ،مشتاق نشان دهید و او را تحسین کنید.

شایان فر توضیح داد: درباره علت انتخاب و نتیجه ای که می‌خواهد بگیرد، حتماً با او، بدون هیچ قضاوت و سرزنشی صحبت کنید ،نظرهای خودتان را در قالب پیشنهاد عنوان کنید و اگر از این نظرها استقبال کرد او را تشویق کنید.

وی تصریح کرد: داشتن برنامه هایی برای تماشای کارتون ها ،انیمیشن ها وفیلم های پرمحتوا(متناسب با رده سنی فرزندان خانواده) به همراه کودکان ونوجوانان خالی از لطف نیست.حتی والدین می توانند در مورد محتوا واهداف فیلم ها و کارتون ها با فرزندانشان بحث وگفتگو کنند وذهن آنها را به چالش بکشند و زمینه ای برای آموزش مهارت های زندگی ،خودباوری وعزت نفس را فراهم آورند.

زهرا شایان فر گفت: برنامه ریزی برای ساعات کتابخوانی روزانه ،که از طرف تمام اعضای خانواده اجرا شود ،هم می تواند به رشد خانواده ،پرکردن ساعات فراغت ولذت از محتوای کتاب ها کمک کند.

کارشناش ارشد مشاوره خانواده توصیه کرد: والدین عزیز فراموش نکنند که در برنامه ریزی برای فرزندانتان به علاقه‌مندی‌ها و سطح توانمندی های آنها توجه کنید و این مسئله را بدانید که رفتن به کلاس‌های مختلف هنری ، ورزشی، فنی و علمی و  عوض کردن نوع این کلاس ها همیشه وقت تلف کردن نیست و در بسیاری از مواقع بچه ها در پی یافتن استعداد واقعی خودشان هستند پس بهتر است به آنها فرصت انتخاب و تجربه کردن در سنین مختلف را بدهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی