English

اقلیت در شورای شهر به کجا خواهد رسید؛

اصفهان با رئیسی زاینده خواهد شد ؟!

با پایان شمارش رای گیری و مشخص شدن نتیجه آرا انتخابات ریاست جمهوری؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی با بالاترین درصد رای کلید ریاست جمهوری را برای ساختن ایران قوی در دست گرفت .

اصفهان با رئیسی زاینده خواهد شد ؟!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، استان اصفهان ظرفیت های بالقوه در زمینه های مختلف دارد که به خوبی می توان با تکیه بر بخشی از آن در راه  توسعه و پیشرفت کشور قدم برداشت. اما نگاه های سیاسی ، قومی ، قبیله ای و...  در دوره های مختلف مدیریتی این ظرفیت ها را عقیم کرده و اصفهان را از مسیر توسعه و پیشرفت جدا کرده است .

تمرکززُدایی واگذاری اداره امور عمومی به واحدهای محلی از مهمترین مباحثی است که در دو دهه اخیر در حیطه مربوط به دانش مدیریت دولتی نوین در سطح جهانی مطرح‌شده است . تمرکززُدایی نیاز مبرم مراکز مستعد توسعه است و استان پهناور اصفهان که نقش بی بدیلی در پیشرفت  عرصه‌های اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی، اجتماعی و.. دارد، می‌تواند پیشران تمرکززُدایی از پایتخت سیاسی کشور باشد . در تبلیغات استانی اکثر نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یکی از محورها، رویکرد تمرکززدایی و توجه به استان‌ها و شهرستان‌ها بود. حال باید دید آیت الله سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری منتخب ایران تا چه میزان می تواند که این نگاه ها را از استان اصفهان بردارد و دوباره این استان را در مسیرآبادانی قرار دهد و تمرکز زدایی را از تهران به شهرهایی بالقوه چون اصفهان بیاورد.

اصفهان قلب تمدن ایرانی، اسلامی و برخوردار از ظرفیت‌های طبیعی، کشاورزی، صنعتی، تاریخی، خدماتی، گردشگری با نیروی انسانی کارآمد است و  تمرکز زدایی و توجه جدی به شهرستان‌ها و خلق و توزیع عادلانه ثروت می تواند استان اصفهان و کشور را متحول کند . متاسفانه در حال حاضر تمام امور کشور در شهر تهران و توسط تنها چهار، پنج نفر تصمیم گیرنده اداره می شود و تقریبا همه نگاه‌ها از سراسر کشور به تهران  بوده و همه چیز در آنجا متمرکز است. بدون شک در گام نخست آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهور منتخب مردم ایران باید این تمرکز زدایی را از تهران به استانها و شهرستانها بیاورد تا شاهد پیشرفت در سراسر کشور از جمله اصفهان باشیم.

بدون شک انتخابات شورا شهر نیز در عملکردی راستا با انتخابات ریاست جمهوری عمل می کند با این تفاوت که حیطه مسئولیتی یکی در شهر است و دیگری در کشور اما در عمل با یکدیگر تشابه بسیار داشته و نقش مستقیم در زندگی وآینده مردم ، شهر و کشور دارند.

انتخابات شوراهای شهر، انتخاباتی است که در آن مردم، نمایندگان خود را برای یک نهاد محلی انتخاب می‌کنند و در یک مدت چهارساله اختیارشان را به آن‌ها واگذار می‌کنند تا در خصوص نحوه مدیریت شهر، تدوین رویکردها در حوزه‌های مختلف مانند میزان فضای سبز، شیوه توجه به حمل و نقل انسان‌محور در شهر، آماده کردن شهر برای همه گروه‌ها و جمعیت‌های مختلف ، تقویت بخش فرهنگی و... تصمیم بگیرند. اما نکته حائز اهمیت آنجاست که در دوره های مختلف شورای شهر اصفهان شاهد حضور افرادی بوده ایم که با نظر، نگاه و سلیقه‌شان رفتارهایی را در شهر ترویج داده اند که خاص یک اقلیت بوده و بر اساس آن نیز مدیران شهری انتخاب و در راستای آن نیز دیگر کارمندان و کارکنان به مانند مهره های شطرنج چیده شده بودند.

حال باید دید با انتخاب منتخبین ششمین شورای شهر اصفهان به عنوان اعضاء شورا شهر اصفهان برنامه ها و اهداف خود را چگونه مشخص و اجرا خواهند کرد ؛ براساس منافع حزبی ، گروه بندی های سیاسی و جناحی  یا براساس منافع مردم و توسعه شهر اصفهان ؟!

در تفویض اختیارات به شهر ها و استانها ، شورا شهر نیز میتواند گزینه ای مناسب باشد به شرطی که منافع مردم ارجح باشد نه منافع عده ای و یاگروهی خاصی و این در سمت ریاست جمهوری نیز بسط دارد و آیت الله سید ابراهیم  رئیسی به عنوان رییس جمهور منتخب باید منافع مردم را ارجح بر همه امور برشمارد.

دیگرزمان وعده های انتخاباتی تمام شده و موقع عملی کردن آن وعده ها رسیده است و باید دید آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهور منتخب مردم ایران در تحقق این وعده تا سال 1404 چگونه عمل خواهم کرد و به مانند دیگران روسای جمهور صرفا وعده انتخاباتی داده است یا برای تحقق این وعده ها تلاش خواهد کرد و آنها را به مرحله اجرا خواهد رساند. در این میان نباید مردم را مثل همیشه فراموش کرد و نادیده گرفت .

اینبار در انتخاب 1400 باور مردم بر این اصل استوار بود که باز هم می توان به مسئولین و گفته های آنها اعتماد کرد به همین خاطر با حضور حداکثری خود در پای صندوق های رای این  اعتماد را دوباره به مسئولین گوشزد کردند. حال باید دید مسئولین ، به باور مردم در این انتخابات ارزش خواهند گذاشت و اعتماد رفته را به میان آنها بازمی گردانند یا باور مردم و اعتماد آنها در این انتخابات هم از بین خواهد رفت. باید منتظر ماند و دید .

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه