English

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران تأکید کرد:

لزوم تغییر الگوی کشت در کجور نوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای افزایش درآمد کشاورزان منطقه کجور، تغییر تدریجی الگوی کشت گیاهان دارویی و توسعه کشت حبوبات به ویژه لوبیا و عدس مورد توصیه و تأکید است.

لزوم تغییر الگوی کشت در کجور نوشهر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مجید بهادری در دومین جلسه ستاد برداشت و خرید تضمینی گندم و جو شهرستان نوشهر، اظهار داشت: برای افزایش درآمد کشاورزان منطقه کجور، تغییر تدریجی الگوی کشت گیاهان دارویی و توسعه کشت حبوبات به ویژه لوبیا و عدس مورد توصیه و تأاکید است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران وضعیت کشاورزی منطقه کجور را بومی و سنتی عنوان کرد و ادامه داد: بکارگیری ادوات مناسب کاشت، داشت و برداشت، مصرف نهاده هایی چون علف کش، قارچ کش و کودهای ریزمغذی برای بالا بردن میزان تولید در واحد سطح را ضروری دانست.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر نیز با اشاره به خرید تضمینی گندم و جو ، گفت: انبار مرکز خرید تضمینی گندم و جو پول نوشهر با ظرفیت 500 تن از ابتدای تیرماه آماده تحویل و خرید تضمینی گندم و جو از کشاورزان است.

مرادعلی تیر افزود: مشخصات 314 کشاورز گندمکار و 754 کشاورز جوکار این شهرستان برای انجام فرایند خرید تصمینی در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی در سال 1400 ثبت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه