English

رضا رحیمی:

معرفی ارقام پر محصول به کشاورزان موجب افزایش تولید می‌شود

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: معرفی ارقام پر محصول گندم نان، گندم دوروم و جو آبی اهمیت بسزایی در افزایش تولید در واحد سطح دارد.

معرفی ارقام پر محصول به کشاورزان موجب افزایش تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، مهندس رحیمی در حاشیه بازدید از پروژه‌های تحقیقی و ترویجی مرکز تحقیقات کشاورزی اظهار داشت: گندم در کشور ما محصولی استراتژیک محسوب شده و افزایش تولید و رسیدن به خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک با معرفی ارقام پر محصول تر ممکن است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه هدف نهایی هر طرح تحقیقاتی کاربردی کشاورزی را انتقال و ارائه نتایج به کشاورزان با ساده‌ترین شیوه ممکن دانست و در ادامه عنوان کرد: گزینش و معرفی ارقام جدید گندم می‌تواند باعث بالا بردن آگاهی و دانش کشاورزان در این زمینه شود و استقبال بیشتر آنان از این ارقام را به دنبال داشته باشد.

این مدیر ارشد اقتصادی استان ضمن تقدیر از محققین مرکز تحقیقات به‌واسطه حضور پررنگ در عرصه‌های بهره‌برداران و انتقال دانش و تکنیک‌های نوین، تصریح کرد: این برنامه باید در سطح استان توسعه یابد و محصولات یا بذرهایی که حاصل دستاوردهای محققین مرکز تحقیقات است با همکاری و مشارکت کشاورزان در مزارع مختلف کشت شود.

وی ادامه داد: تطبیق هرچه بیشتر یافته‌های تحقیقاتی با شرایط کشاورزان و معرفی ارقام پر محصول گندم نان، گندم دوروم و جو آبی اهمیت بسزایی در افزایش تولید در واحد سطح دارد.

مهندس رضا رحیمی اظهار داشت: تاکنون 35 رقم گندم آبی و گندم دوروم و جو آبی طی دو دهه گذشته معرفی‌شده که این دست آوردها سهم بسزایی در خودکفایی گندم در کشور عزیزمان داشته است.

وی همچنین تأکید کرد: باید در نام‌گذاری ارقام بذرهای معرفی‌شده از اسامی بومی استان کرمانشاه و منطقه استفاده کرد.

گفتنی است آقای مهندس رضا رحیمی معاونت محترم هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مدیران حوزه کشاورزی از سه پروژه تحقیقی – ترویجی درزمینهٔ مقایسه لاین های امیدبخش گندم نان، گندم دوروم و جو آبی با ارقام شاهد در مزارع روستای سمنگان صحنه بازدید به عمل آوردند و از نزدیک با دستاوردها و نتایج فعالیت‌های پژوهشگران مرکز تحقیقات کشاورزی استان را موردبررسی قراردادند. در این بازدید همچنین کشاورزان مسائل و مشکلات خود را با معاون استاندار مطرح کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه