English

با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش انجام شد:

رونمایی از طرح «کیو آر کد QR Code» در مازندران

با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین استانی از ابتکار آموزش و پرورش مازندران، طرح «کیو آر کد QR Code» رونمایی شد.

رونمایی از طرح «کیو آر کد QR Code» در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حامد نیک‌پی اظهار داشت: در این طرح برای هر یک از مباحث درسی، فیلم آموزشی متناسب تولید شد و در سامانه رشد وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است و لینک آن محتوا به صورت QR Code در کتاب های درسی چاپ شده است.

وی ادامه داد: دانش آموزان با اسکن روی هر یک از کیو آر کدهای درج شده در صفحات کتاب های درسی، می تواند از محتواهای تولید شده استفاده کنند که این می تواند در درک بهتر مفاهیم درسی به دانش آموزان کمک کننده باشد.

مُبدع این طرح افزود: با انجام این طرح، دانش آموزان به غیر از متن کتاب و توضیحات معلم، از فیلم های آموزشی نیز بهره خواهند برد که این باعث افزایش محتواهای آموزشی در کتاب درسی می شود که این می تواند باعث تحول در سیستم آموزشی ایران شود.

وی گفت: پس از استقبال دانش آموزان و خانواده های آنان از این طرح و با توجه به اهمیت اجرای این ایده در سیستم آموزشی ایران، در ادامه سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش این طرح را در بعضی از کتاب های درسی وزارت آموزش و پرورش چاپ 1400 اجرایی کرده است.

به گزارش موج مازندران، QRCode مخفف کد پاسخ سریع ، نوعی بارکد دوبعدی محسوب می‌شود که می‌تواند با استفاده از اسکنر گوشی‌های هوشمند به‌طور مستقیم به متن، وب‌سایت، و یا محتوای آموزشی لینک شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه