English

انتخاب‌ ها یا انتخابات؟

چنانچه برخی از انتخاب‌های پیشین اصلح نبوده است باید معیارهای انتخاب اصلح را به مردم آموزش داد نه اینکه ملت را از شرکت در انتخاباتی که ایدئولوژی و تک‌‌تک تصمیمات فرد منتخب در سرنوشت یک یک افراد جامعه موثر است، مأیوس و ناامید کرد.

انتخاب‌ ها یا انتخابات؟

به گزارش خبرگزاری موج؛ شمارش معکوس برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شده است.

انتخابات یکی از برترین مظاهر مردم‌سالاری در جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته بوده است. در شرایطی که برگزاری یک انتخابات سراسری در بسیاری از کشورهای مدعی منطقه یک آرزوی دیرینه است در کشور عزیزمان ایران به طور متوسط سالانه یک انتخابات برگزار می‌شود و مردم همواره نقش مستقیم و بی‌واسطه در تعیین سرنوشت خود داشته و دارند.

نتایج انتخابات‌های گذشته نشان داده هر جریانی که توانسته باشد دل‌های مردم را به سمت خود جلب کند پیروز انتخابات بوده ‌و گرایش‌های مختلفی در چهار دهه گذشته  موفق به کسب اکثریت آرا شده‌اند.

متأسفانه شاهد هستیم در ماه‌های اخیر زمزمه‌هایی از سوی برخی‌ها در جهت مأیوس کردن مردم از شرکت در انتخابات شنیده می‌شود. عمده دلایل و یا به عبارت بهتر تنها دلیل این افراد در بازداشتن مردم از حضور در پای صندوق‌های رأی مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی هست که این روز ها دامن‌گیر کشور شده است.

اولاً تجارب قبلی انتخابات در کشور ما نشان داده است حضور یک فرد و تفکر جدید در صدر قوای سه‌گانه و حتی در ارگان‌ها و دستگاه‌های ملی با اختیارات فراوانی که در قانون اساسی به این فرد داده شده است می‌تواند با اصلاحات مختصری در ساختارها و بعضاً حتی با یک تصمیم و یک دستور تحولات و تغییرات فراوانی در بخش‌های مختلف کشور  از جمله اقتصاد ایجاد کرده و چه بسا حضور یک فرد با تفکر و ایده جدید در صدر قوه مجریه بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی کنونی را مرتفع نماید.

ثانیاً مأیوس‌کردن مردم از حضور در انتخابات در واقع سلب حق مردم از مشارکت در تعیین سرنوشت خود بوده و این یک خیانت بزرگ به مردم است.

در شرایطی که سهم  یکایک افراد جامعه در تعیین مسیر چهار ساله آینده کشور برابر است القای تفکر عدم مشارکت در انتخابات ستمی نابخشودنی بوده و تضییع حقوق اجتماعی مردم است.

ثالثا؛ عدم توانمندی و ناکارآمدی یک جریان که چند سالی متولی یک بخشی از کشور شده‌اند چه ارتباطی با زیرسوال بردن اصل انتخابات و مأیوس کردن مردم از حضور در انتخابات دارد؟!؟.

چنانچه برخی از  انتخاب‌های پیشین اصلح نبوده است باید معیارهای انتخاب اصلح را به مردم آموزش داد نه اینکه ملت را از شرکت در انتخاباتی که ایدئولوژی و تک‌‌تک تصمیمات  فرد منتخب در سرنوشت یک یک افراد جامعه موثر است، مأیوس و ناامید کرد.

وحید علوی زاده

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه