English

کمبود ذخایر دوز دوم واکسن در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ممکن است ذخایر استان برای همه افرادی که باید دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند پاسخگو نباشد، اما واکسیناسیون هنوز متوقف نشده است و امیدواریم قبل از اتمام موجودی سهمیه استان به دست دانشگاه علوم پزشکی برسد.

کمبود ذخایر دوز دوم واکسن در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، در حالی که کشور روزهای سختی در اپیدمی کرونا را پشت سر می گذارد خبرهای حاکی از کمبود واکسن در کشور در پی بد عهدی تامین کنندگان برای ارسال محموله های واکسن چینی و روسی، نگرانی ها را دوچندان کرده است.

هرچند که تا این لحظه واکسیناسیون عمومی شکلی رسمی به خود نگرفته بود اما شروع واکسیناسیون گروه های پرخطر، کور سوی امید به ریشه کنی و مهار موج مرگ و میر ناشی از کرونا را در دل هموطنان روشن ساخته بود حال اما بیم آن می رود که کمبود واکسن در کشور مانع از تزریق دوز دوم واکسن به گروه های هدف شود که این مسئله می تواند واکسیناسیون دوز اول را بی اثر کند.

مینو محرز عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در این باره گفته بود «اگر مثلا قرار باشد دز دوم واکسنی چهار هفته بعد تزریق بشود اما این به هر دلیلی رخ ندهد، واکسیناسیون آن فرد باید دوباره از اول شروع شود. این یعنی ممکن است کلا واکسیناسیون انجام شده لغو شود و از اول شروع شود، چون مثلا واکسنی وجود دارد که باید سه ماه بعد تزریق شود و یک واکسن دیگر باید چهار هفته بعد تزریق شود. فاصله زمانی تزریق دز دوم واکسن‌ها به طور کلی فرق می‌کنند».

شرایط پیش آمده تمام استان های کشور را دچار چالش می کند اما در این میان هرمزگان از شرایط ویژه بر خوردار است، تداوم شرایط خطر و گاها روزهای سیاه کرونایی از یک سو و کمبود ذخایر واکسن از سوی دیگر باعث بی اعتمادی افکار عمومی هرمزگان نشینان نسبت به تصمیمات و عملکرد متولیان امر شده است.

شهروندان هرمزگانی شرایط قرمز استان را نتیجه تصمیمات شتاب زده و بی اثر مسئولان دانسته و توجه ویژه به اتمام واکسیناسیون عمومی در این استان را مطالبه به حق خود می دانند.

فاطمه نورزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این باره به خبرنگار موج گفت: باتوجه به شرایط بحرانی استان و خطر ایجاد پیک پنجم کشور از هرمزگان، درخواست افزایش سهمیه واکسن استان هرمزگان به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شده است که امیدواریم با این درخواست موافقت شود و سهمیه استان افزایش پیدا کند.

وی در خصوص کاهش ذخایر واکسن در استان گفت: به دلیل اینکه محموله های واکسنی که کشور خریداری کرده بود به مقصد نرسیده است، روند واکسیناسیون در کل کشور کند شده است، خوشبختانه در هرمزگان این روند متوقف نشده و همچنان در حال تزریق دوز دوم واکسن به افراد واجد شرایط هستیم.

نورزیان ادامه داد: هرچند ممکن است به تعداد همه افرادی که باید دوز دوم واکسن را دریافت کنند ذخایر استان پاسخگو نباشد، اما به هر حال روند واکسیناسیون هنوز متوقف نشده است، امیدوار هستیم قبل از اتمام موجودی سهمیه بعدی استان به دست دانشگاه علوم پزشکی برسد.

نوروزیان با بیان اینکه به احتمال زیاد سهمیه بعدی واکسن اسپوتنیک است، افزود: واکسن کو_برکت نیز به احتمال زیاد طی هفته جاری یا هفته بعد به دستمان خواهد رسید، هرمزگان نیز مانند سایر استان ها منتظر دریافت سهمیه واکسن است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان گفت: امیدواریم هر چه سریعتر نه تنها مردم هرمزگان بلکه در سراسر کشور مردم واکسینه شوند و گردش ویروس خاتمه پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه