English

کلیم الله وثوقی خبر داد:

تامین ۲۰ درصد اعتبار طرح راهداری محوری در اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل اعتبار طرح راهداری محوری تا این لحظه حدود ۲۰ درصد تامین شده که این اعتبار برای دو دسته فعالیت هزینه می‌شود.

تامین 20 درصد اعتبار طرح راهداری محوری در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، کلیم الله وثوقی ، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در مورد اجرای طرح راهداری محوری در این استان گفت: این طرح در استان از اول خردادماه شروع شده و تا آخر تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: حدود ۱۶۰۰ کیلومتر از محورهای استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته و ۱۵۰ دستگاه ناوگان راهداری و حدود ۲۰۰ نفر پرسنل راهدار در آن فعالیت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: اهداف طرح راهداری محوری در استان شامل ارتقای ایمنی محورها برای کاربران جاده‌ای، حفظ و نگهداری زیرساخت‌های حمل و نقلی جهت افزایش عمر بهره‌برداری از ابنیه، علائم و تجهیزات حاشیه راه، استفاده از راهکارهای کم هزینه مخصوصا در بخش رویه‌های آسفالتی و آسفالت‌های حفاظتی که با هزینه کم بهره‌وری بیشتری از منابع مالی و تجهیزات داشته باشیم، ارتقای سطح سرویس به کاربران جاده‌ای و در نتیجه راحتی سفر برای کاربران جاده‌ای و توجه به منظر و زیبایی حاشیه راه که با پاکسازی حریم راه‌ها از نظر بصری برای کاربران جاده ای جذابیت ایجاد شود، هستند.

وثوقی اضافه کرد: تقریبا ۲ الی ۶ درصد ارزش روز احداث راه برای نگهداری سالانه محورها نیاز است که اعتبار این طرح تا این لحظه حدود ۲۰ درصد تامین شده که این اعتبار برای دو دسته فعالیت هزینه می‌شود. 

وی افزود: یکی در عملیات جاری راهداری محوری مانند ناوگان ماشین آلات، علائم ایمنی، افتادگی حاشیه راه، لکه گیری، تعمیرات ابنیه فنی و لایروبی پل‌ها و آبروها که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این قسمت اختصاص پیدا کرده و دیگری در عملیات نگهداری راهداری دوره ای که شامل فعالیت‌هایی مانند روکش‌های آسفالتی، خط کشی‌ها و تامین روشنایی می‌شود و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هم اعتبار به این بخش تخصیص داده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در پایان اشاره کرد: طرح هایی که راهداری استان در سال ۱۴۰۰ در دست اقدام دارد شامل حدود ۸۰ کیلومتر روکش‌های آسفالتی و رویه‌های حفاظتی و در بخش ایمنی سه پروژه روشنایی که به سه بخش ۱۰ کیلومتری تقسیم شده است. 

وثوقی تصریح کرد:‌ در این زمینه ۱۰ کیلومتر اول ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری می رسد و ۱۰ کیلومتر دوم قرارداد آن منعقد شده که پیمانکار عملیات را شروع کرده است. همچنین ۱۰ کیلومتر سوم در دست بررسی و مطالعه است و به دنبال انتخاب و واگذاری آن به پیمانکار هستیم. در کنار آن پروژه‌های تقاطع های غیر هم سطح در نقاط پر حادثه را در برنامه راهداری استان داریم که یکی پل چهار متری عنبرلو در محور شهرستان پارس آباد است که ظرف دو، سه ماه آینده به بهره‌برداری می رسد و دیگری تقاطع غیر همسطح ورودی نمین است که عملیات راهداری آن شروع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه