English

محمدجعفر صادقی:

کیت‌های تشخیص سریع کرونا، ابزاری مناسب برای شناسایی و ردیابی بیماران است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توزیع هزار کیت تشخیص سریع کرونا در خراسان رضوی، این تعداد تست به منظور افزایش سرعت در شناسایی بیماران مبتلا به کرونا توزیع شده است.

کیت‌های تشخیص سریع کرونا،  ابزاری مناسب برای شناسایی و ردیابی بیماران است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدجعفر صادقی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: توزیع هزار کیت تشخیص سریع کرونا در خراسان رضوی که این تعداد تست به منظور افزایش سرعت در شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در میان مراکز زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی توزیع شده است.

محمدجعفر صادقی در ادامه افزود: اگر تست رپید برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا، که دارای علایم هستند، قبل از روز پنجم پس از علامت دار شدن انجام شود دقت بیشتری دارد، ولی پس از آن دقت این کیت به شدت کاهش می‌یابد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد : در حال حاضر در کشور سه نوع تست برای تشخیص بیماری کرونا وجود دارد که از آن جمله تست مولکولی یا پی سی آر، تست سرولوژیک و تست رپید آنتی ژن است، تست مولکولی برای تشخیص قطعی بیماری استفاده می‌شود، تست سرولوژیک برای بررسی سطح آنتی بادی و ابتلای قبلی افراد و تست رپید آنتی ژن، که در مقایسه با پی سی آر، ارزش تشخیصی کمتری دارد، برای تشخیص سریع بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی همچنین اظهار کرد: اگر تست رپید برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا، که بدون علامت هستند، قبل از روز پنجم تا هفتم پس از تماس با بیمار مبتلا به کرونا انجام شود، دقت بیشتری دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه رپید تست زمانی انجام می‌شود که شیوع بیماری زیاد است و امکانات انجام تست پی سی آر پاسخگو نیست، افزود: در صورتی که نتیجه رپید تست در افراد دارای علامت کرونا منفی باشد باید ۲ روز دیگر تکرار شود و اگر باز هم منفی بود، انجام تست پی سی آر ضروری است.

صادقی در خاتمه خاطر نشان کرد: کیت‌های تشخیص سریع کرونا با عملکرد ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای، برای شناسایی سریع و ردیابی بیماران و آزمایش‌های تشخیصی، ابزاری مناسب است و بسیاری از کشور‌ها از آن استفاده می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه