English

مرغ گران نخرید

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی البرز اعلام کرد: در این شرایط مردم نباید مرغ گران بخرند چون وقتی نیاز استان به وفور تامین می‌شود گرانفروشی معنایی ندارد.

مرغ گران نخرید

به گزارش خبرگزاری موج البرز، مسعود کریمی با اشاره به گلایه مردم از عدم عرضه مرغ با نرخ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان اظهار کرد: برای توزیع مرغ در استان سه پایانه در نظر گرفته شده و در همه آنها مرغ با نرخ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن مرغ در البرز توزیع می‌شود و این میزان برطرف کننده تمام نیاز استان است.

وی توضیح داد: جالب این است که در برخی از روزها همه مرغی که در این پایانه‌ها عرضه می‌شود از طرف عرضه کنندگان جزء یعنی مرغ فروشی‌ها خریداری نمی‌شود و با اضافه بار مرغ مواجه می‌شویم و اینکه چرا با این شرایط همچنان مردم گلایه دارند که مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومانی به دستشان نمی‌رسد برای ما هم جای سوال است.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی به خصوص طی دو ماه اخیر مرغ مورد نیاز البرز نشینان را تامین کرده و خلل موجود را باید در زنجیره توزیع و عرضه جستجو شود.

این مسئول گفت: جهاد کشاورزی بر اساس لیستی که اتحادیه مرغ و تخم مرغ در اختیارش قرار داده مرغ تامین شده را در اختیار واحدهای عرضه قرار می‌دهد.

کریمی تاکید کرد: مردم در این شرایط نباید مرغ گران را بخرند چون وقتی نیاز استان به وفور تامین می‌شود گرانفروشی معنایی ندارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی البرز درباره علت گران شدن حبوبات در البرز طی چند هفته گذشته توضیح داد: بخش عمده‌ای حبوبات استان از خارج وارد می‌شود و بخشی از آن نیز از سایر استان‌ها تامین می‌شود.

کریمی اضافه کرد: با توجه به اینکه دیگر ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات حبوبات اختصاص نمی‌یابد و این تولیدات با ارز آزاد تامین می‌شود، گرانی پیش آمده دور از انتظار نبود.

این مسئول گفت: البته وزارت جهاد کشاورزی امسال برنامه ویژه ای برای تولید حبوبات دارد که امیدواریم با اجرای آن قیمت‌ها متعادل شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه