English

حمزه احمدی :

۲۵۰ هکتار جنگل‌کاری در جنوب کرمان طی سال ۹۹ انجام شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: ۲۵۰ هکتار جنگل‌کاری در جنوب کرمان طی سال ۹۹ انجام شده است که سهم شهرستان عنبرآباد از این میزان ۵۰ هکتار است.

۲۵۰ هکتار جنگل‌کاری در جنوب کرمان طی سال ۹۹ انجام شده است

به گزارش خبرگزاری موج کرمان، حمزه احمدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت: ۲۵۰ هکتار جنگل‌کاری در جنوب کرمان طی سال ۹۹ انجام شده است که سهم شهرستان عنبرآباد از این میزان ۵۰ هکتار است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز میزان ۱۲٠٠ هکتار پیش‌بینی شده که این میزان جنگل‌کاری در راستای مقابله با بیابان‌زایی و کاهش پیامدهای ناشی از گرد‌ و غبار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی می باشد افزود: ۴ نهالستان در سطح منطقه فعال است که با تلاش کمیته کارشناسی که وجود دارد، فرآیند تولید و پرورش نهال استاندارد در گونه‌های جنگلی، بیابانی و زراعت چوب را در دستور کار دارند.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای این پروژه ها از نهالهای سازگار با شرایط اکولوژیکی منطقه استفاده شده است یادآوری کرد: تا سال ۹۸ سالانه ۶۳۰ هزار نهال در نهالستان‌های جنوب کرمان تولید شده، اما با تلاش و جدیت همکاران در اداره کل و ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها این سطح در سال ۱۴۰۰ به میزان یک میلیون و نهصد هزار اصله نهال در سال رسیده‌ است.

احمدی اجرای پروژه های جنگلکاری را اقدامی موثر در راستای ڪنترل ریزگردها دانست و افزود: هدف از اجرای این پروژه ها توسعه جنگل و افزایش سرانه فضای سبز، تلطیف آب و هوا، مقابله با ریزگردها و افزایش پوشش گیاهی است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه