English

محمدعلی نبی پور:

استقرار پنج هزار و ۵۹ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: و به دلیل پراکندگی و کم جمعیت بودن روستاها، تعداد شعبه‌های سیار روستایی ۶۷۰ شعبه و تعداد شعبه‌های سیار شهری ۱۴۳ شعبه است.

استقرار پنج هزار و ۵۹ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدعلی نبی پور سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی اعلام کرد: استقرار پنج هزار و ۵۹ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی رای برای برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ، ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۳۳شهرستان این استان به تصویب رسیده است.

 محمدعلی نبی پور در ادامه افزود: از این تعداد چهارهزار و ۲۴۶شعبه ثابت و ۸۱۳ شعبه سیار است که ۲هزار و ۵۶۵ شعبه ثابت به شهر‌ها و هزار و ۶۸۱شعبه ثابت به روستا‌های خراسان رضوی اختصاص یافته است.

 سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار کرد: به دلیل پراکندگی و کم جمعیت بودن روستاها، تعداد شعبه‌های سیار روستایی ۶۷۰ شعبه و تعداد شعبه‌های سیار شهری ۱۴۳ شعبه است.

 وی همچنین افزود: صلاحیت ۲ هزار و ۳۲۴ نفر از مجموع سه هزار و ۲۴۴ داوطلب ثبت‌نام شده برای عضویت در ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهری در این استان توسط هیات‌های اجرایی و نظارت تایید شده که شماری از آنها از ادامه حضور در کارزار انتخابات منصرف شده‌اند.

 ستاد انتخابات خراسان رضوی تصریح کرد: صلاحیت ۹۵درصد از مجموع ۱۶هزار و ۵۴۰داوطلب نامزدی انتخابات ششمین دوره "شورا‌های روستایی" از سوی هیات‌های اجرایی مستقر در بخشداری‌های خراسان رضوی تایید شده و فرایند بررسی صلاحیت آنها در هیات‌های نظارت بخش‌ها در حال انجام است.

 و ۱۲داوطلب نیز برای رقابت در دومین انتخابات میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی نام نویسی کرده اند که صلاحیت سه نفر احراز شده و اکنون فرایند رسیدگی به اعتراض بقیه آنان در جریان است.

 لازم بذکر است: همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۲۸خرداد ماه جاری ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا نیز در پنج هزار و ۵۹شعبه اخذ رای، ۸۷شهر و ۲هزار و ۵۸۶روستا و تیره عشایری خراسان رضوی برگزار می‌شود.

ستاد انتخابات خراسان رضوی خاطر نشان کرد: استان ۱۱۸هزار و ۸۵۱کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور با ۳۳شهرستان، در مجموع هشت هزار و ۶۰۰عضو در شورا‌های اسلامی شهری و روستایی دارد.

 و در خاتمه گفت: ۴۶۵ نفر از این تعداد عضو اصلی و علی‌البدل شورا‌های اسلامی شهر‌ها و بقیه عضو شورا‌های اسلامی روستایی در استان ۶میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند که کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه