English

حضور سفرای خارجی و وزرای دولت در کرج برای آغاز بکار «باغ فرهنگ»

اکبر سلیم نژاد: رئیس شورای اسلامی شهر کرج از برگزاری آیین ثبت ملی پارک ایران کوچک به عنوان نخستین باغ فرهنگ کشور ایران از سوی سازمان جهانی یونسکو طی مراسمی با حضور سفرای خارجی، تعدادی از اعضای کابینه دولت و رسانه های گروهی خبر داد و آن را رویدادی مهم برای این کلانشهر دانست.

حضور سفرای خارجی و وزرای دولت در کرج برای آغاز بکار «باغ فرهنگ»

به گزارش خبرگزاری موج البرز، اکبر سلیم نژاد اظهار داشت: طی بازدیدهای صورت گرفته از پارک ایران کوچک از سوی اعضاء کمیسیون مربوطه در سازمان جهانی یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) و انجام توافقات بعدی، این مجموعه به عنوان نخستین باغ فرهنگ کشور ایران ثبت جهانی گردیده و به مناسبت روز جهانی اقوام و تنوع بیان های فرهنگی طی مراسمی بازگشایی می شود.

وی افزود: پارک ایران کوچک به عنوان مرکز باغ فرهنگ در ایران شناخته شده و دفتر سازمان جهانی یونسکو نیز در آن راه اندازی می شود و طی مراسمی با حضور تعدادی از سفرای خارجی، اعضای کابینه دولت، مردم، مسئولان محلی و اصحاب رسانه شاهد بازگشایی آن خواهیم بود که گامی در جهت تثبیت جایگاه کلانشهر کرج به عنوان ایران کوچک و سرزمینِ قومیت ها و گویش های ایرانی می باشد.

سلیم نژاد تصریح کرد: مایه مسرت است که پارک ایران کوچک از استانداردها و زیبایی لازم برای دریافت این عنوانِ ملی و ثبت جهانی برخوردار بوده، در حالی که سایر کلانشهرهای کشور نیز علاقمند به میزبانی از باغ فرهنگ بوده اند؛ مجموعه ای که افتتاح آن با حضور سفرای خارجی و وزرای دولت نشان دهنده اهمیت آن در حوزه فرهنگی است و نشان دهنده روحِ صلح جویی، اتحاد اقوام و تنوع فرهنگی در شهرمان می باشد.

این مسئول اظهار کرد: بنده بارها از مجموعه های فرهنگی شهر تقاضای توجه بیشتر به ظرفیتِ تنوع فرهنگی کرج را داشته ام که با بهره برداری از پارک ملی اقوام شاهد تجلی آن در سطح ملی بودیم، همین طور انتخاب پارک ایران کوچک به عنوان باغ فرهنگ گامی در همین راستا می باشد و انتظار داریم که با برگزاری جشنواره های ملی بتوانیم آن را به جاذبه گردشگری تبدیل نماییم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: به حمد الهی در دوره پنجم شورای اسلامی شهر اتفاقات مهمی را در سطح شهر شاهد بوده ایم و امیدواریم در آینده ای نزدیک بتوانیم مترو به عنوان مهمترین وعده خود و همین طور کلان ترین پروژه تاریخ عمرانی شهر را به مرحله بهره برداری و مسافرگیری برسانیم تا کارنامه ای درخشان از خود به یادگار بگذاریم.

گفتنی است مراسم افتتاح این باغ فردا پنجشنبه ششم خرداد ساعت ۱۷ در پارک ملی ایران کوچک واقع در بلوار ماهان شرقی کسری (شهید کلهر) برگزار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه