English

مهدی صرامی:

پالایشگاه اصفهان گام دیگری برای تبدیل شدن به پتروپالایش کشور برداشت

معاون اقتصادی و بازرگانی شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: پالایشگاه اصفهان گام دیگری برای تبدیل شدن به پتروپالایش کشور برداشت.

پالایشگاه اصفهان گام دیگری برای تبدیل شدن به پتروپالایش کشور برداشت

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مهدی صرامی بیان داشت: شرکت پالایشگاه اصفهان در راستای چشم‌انداز تبدیل به هلدینگ موفق پتروپالایشی و ایجاد ارزش‌افزوده مشترک به واسطه سرمایه گذاری در صنایع پایین‌دستی و افزایش سودهای غیرعملیاتی، بلوک ۱۶.۶۷ درصدی سهام عرضه‌شده شرکت نفت سپاهان را در بورس خریداری کرد.

وی افزود: شرکت پالایش نفت اصفهان بیش از یک میلیارد و ۵۸۳ میلیون و ۳۳۳ هزار سهام نفت سپاهان عرضه‌شده در بورس را با قیمت پایه هر سهم ۲ هزار و ۱۴۸تومان و قیمت پایه کل ۳.۴ هزار میلیارد تومان خریداری کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای قطعیت خرید، شرکت پالایش نفت اصفهان  ۴۰ درصد مبلغ را به‌صورت نقد خواهد پرداخت و مابقی (۶۰ درصد) را در چارچوب شرایط و ضوابط مندرج در آگهی مزایده به‌صورت اقساط مساوی تسویه خواهد کرد.

صرامی بابیان اینکه پالایشگاه اصفهان حدود ۱۰۰ درصد خوراک شرکت نفت سپاهان را تأمین می‌کند، اظهار داشت: با تبدیل‌ شرکت پالایش نفت اصفهان به پترو پالایش و سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی که به پالایشگاه وابسته هستند و خوراک خود را از این مجتمع عظیم صنعتی دریافت می‌کنند، نیاز سایر صنایع نیز تأمین می‌شود و افزون بر آن، از فرصت­‌های خلق ارزش در شرکت‌های زیرمجموعه، استفاده مطلوب خواهد شد.

عضو هیات‌مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به مالکیت این شرکت بر ۴۲ درصد سهام پتروشیمی اصفهان، که تمام خوراک خود را از پالایشگاه دریافت می‌کند، تأکید کرد: پالایشگاه اصفهان گام‌های اساسی را برای تبدیل‌شدن به پترو پالایش و هلدینگ بزرگ در این بخش برداشته و آماده استفاده از تجارب بیش از ۴۰ سال فعالیت ارزشمند در مدیریت مجموعه­های پتروپالایشی است.

صرامی ادامه داد: ۸۵ درصد تولیدات شرکت پالایش نفت اصفهان به ۶ فرآورده اصلی بنزین، نفت سفید، نفت کوره، نفت گاز، گاز مایع و سوخت‌های جت اختصاص دارد که این نوع فرآورده‌ها به‌منظور تسویه بهای نفت خام خریداری‌شده به‌طور کامل به دولت تحویل می‌شود.

معاون اقتصادی و بازرگانی شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: بیش از ۳۰ نوع فرآورده ویژه و غیر اصلی دیگر پالایشگاه (۱۵ درصد) نیز در اختیار شرکت است؛  ضمن اینکه پالایشگاه اصفهان خوراک صنایع پایین‌دست کوچک و بزرگی مانند نفت سپاهان، نفت جی، پتروشیمی اراک، پتروشیمی اصفهان و صنایع شیمیایی ایران و شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی را نیز تأمین می‌کند.

به گزارش موج؛ پالایشگاه اصفهان در زمان حاضر وظیفه تامین حدود ۲۳ درصد  از سوخت کشور را به عهده دارد و علاوه بر این، تامین کننده اصلی خوراک صنایع بزرگ دیگر بوده و چند طرح بزرگ در جهت تولید سوخت مطابق با استانداردهای زیست محیطی و بهبود فراورده‌های اصلی اجرا کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه