English

عباس آذری:

برق سه سازمان پرمصرف در مشهد ۲۴، ساعت قطع شد

معاون شرکت توزیع نیروی برق مشهد عنوان کرد: دلیل اصلی خاموشی ها در سراسر کشور، بروز خشکسالی، وجود دستگاه های استخراج رمزارز غیرمجاز و افزایش مصرف است.

برق سه سازمان پرمصرف در مشهد ۲۴، ساعت قطع شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عباس آذری معاون بهره برداری و نگهداشت شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: در راستای برخورد با دستگاه های اجرایی پرمصرف در این شهر، برق اداره کل ثبت اسناد و املاک، سرپرستی بانک صادرات و سرپرستی بانک سامان خراسان رضوی برای ۲۴ ساعت قطع شد.

عباس آذری در ادامه افزود: از ابتدای هفته جاری در پی اعلام شرکت توانیر، دستگاه های اجرایی، نهادها، بانکها، موسسات عمومی و غیردولتی و شهرداری ها ملزم به کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق خود در ساعات اداری و کاهش ۹۰ درصدی آن در ساعات غیراداری شدند.

وی ادامه داد: در این راستا دستگاه های اجرایی، بانکها، نهادها و موسسات عمومی و غیردولتی و شهرداریها از استفاده از کولر گازی منع شدند و باید از وسایل سرمایشی کم مصرف در ساعات اداری و غیراداری بهره گیرند.

معاون شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: در پی این دستورالعمل از شنبه هفته جاری با هماهنگی استانداری و فرمانداری به تمام دستگاه های اجرایی، ادارات، نهادها، شهرداری ها و موسسات عمومی و غیردولتی اعلام شد که در صورت عدم رعایت موارد یاد شده نسبت به قطع برق آنها اقدام خواهد شد که نخستین اقدام امروز با قطع برق سه اداره در مشهد انجام گرفت.

آذری در خاتمه گفت: دستگاه های اجرایی، نهادها و ادارات و شهرداری ها و موسسات عمومی و غیردولتی مشهد اغلب از مشترکان دیماندی هستند و باید کاهش دیماند مصرفی آنها به میزان ۵۰ تا ۹۰ درصد انجام گیرد اما این دستگاه ها در نقاط دیگر استان اغلب جزو مشترکان آمپری هستند و ملاک کاهش مصرف آنها باید براساس میزان مصرف آنها در دوره مشابه سال قبل باشد.

شایان ذکر است: تعداد مشترکان برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی به جز حوزه شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک و طول شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف این شرکت ۴۲ هزار کیلومتر است. تعداد مشترکان شرکت توزیع برق مشهد نیز یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و طول شبکه در آن نیز حدود ۱۷ هزار کیلومتر است.

همچنین باید خاطر نشان کرد: دلیل اصلی خاموشی ها در سراسر کشور که شامل مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی، اداری و کشاورزی استان خراسان رضوی نیز شده است، بروز خشکسالی، وجود دستگاه های استخراج رمزارز غیرمجاز، افزایش مصرف و مشکل در تامین برق اعلام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه