English

۱۳ خرداد آخرین فرصت ثبت نام در ۴۴مین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت:ثبت نام برای شرکت در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تا 13 خرداد مهلت دارد.

13 خرداد آخرین فرصت ثبت نام در 44مین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت الاسلام محمد کاروند پیش از ظهر امروز یکشنبه در  نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت آنلاین برگزار شد با اشاره به برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سال جاری اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در این مسابقات تا 13 خرداد و از طریق سایت رسمی مسابقات به آدرس http://www.quraniran.ir انجام می‌شود.‌

وی افزود: این مسابقات ویژه برادران و خواهران بالای 18 سال است و در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل،حفظ 20 جزء،حفظ 10 جزء،حفظ 5 جزء، اذان، دعاخوانی وتفسیرعمومی برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان خاطرنشان کرد: مرحله استانی رشته‌های همسرایی و هم‌خوانی و دعاخوانی پس از ضبط و ارسال آثار از سوی اوقاف استان به صورت متمرکز در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور داوری و راه‌یافتگان به مرحله بعدی مشخص می‌شوند.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ قرآن در تمامی رشته‌ها در مرحله شهرستانی باید به دو سؤال ترجمه قرآن از نیم جزء اول جزء 30 قرآن، در مرحله استانی به دو سؤال ترجمه از اجزای 3 و 4 قرآن، برگرفته از ترجمه استاد حسین انصاریان به صورت شفاهی پاسخ دهند.

کاروند با اشاره به اینکه زمان برگزاری مرحله شهرستانی و استانی از اول تیر ماه تا 31 شهریور ماه سال جاری اعلام شده است، بیان کرد: طبق آیین نامه مسابقات مرحله شهرستانی در صورت فراهم بودن شرایط به صورت حضوری و در صورت عدم امکان، به صورت غیرحضوری و با استفاده از ظرفیت ویدئو کنفرانس با گروه داوری متمرکز در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی به برگزاری مرحله شهرستانی تفسیر عمومی در تاریخ 13 مرداد سال جاری به صورت سیستمی و غیرحضوری اشاره کرد و گفت : مرحله استانی این رشته نیز 11 مهر در صورت امکان به صورت حضوری در مرکز استان و در صورت عدم امکان در مرحله اول آزمون کتبی به صورت سیستمی و در مرحله دوم از بین منتخبین آزمون کتبی، آزمون شفاهی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته 550 نفر از خواهران و برادران کردستانی در این مسابقات شرکت کردند و در مرحله نهایی و کشوری هم موفقیت‌های مهمی به دست آوردند.

حجت الاسلام کاروند عنوان کرد: در چهل و سومین دوره این مسابقات، شرکت‌کننده استان کردستان در رشته حفظ کل خواهران رتبه اول کشور را کسب کرد که دستاورد مهمی برای استان به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه