English

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس:

افزایش قیمت روغن با وجود افت نرخ دلار توجیهی ندارد

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: با وجود صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر اینکه امسال هیچ کالایی گران نمی‌شود، دولت هر روزه بر طبل گرانی می‌کوبد و افزایش قیمت سیمان، گرانی شتابان شکر و زمزمه‌های افزایش قیمت نان نمونه هایی رویکرد دولت است.

افزایش قیمت روغن با وجود افت نرخ دلار توجیهی ندارد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، معصومه پاشایی با انتقاد از گرانی روغن، اظهار داشت: در شرایطی که از یک سو مواد اولیه موردنیاز تولید براساس ارز 4200 تومانی وارد کشور شده و از سوی دیگر نرخ ارز در بازار داخلی نیز کاهش یافته، افزایش 35 درصدی قیمت روغن مایع و 30 درصدی روغن جامد توجیهی ندارد و بیانگر ناکارآمدی و بی توجهی دولت به تامین نیازهای اساسی مردم است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی افزود: نابسامانی بازار روغن از ماه‌ها قبل آغاز شد و نمایندگان مجلس جلسات متعددی را با وزراتخانه‌های مربوطه در راستای تاکید بر تامین این کالا و احصا راهکارهای متناسب برگزار کردند، این پیگیری ها منجر به تامین مواد اولیه موردنیاز کارخانه های روغن شد و این کارخانه ها در حال حاضر از نظر مواد اولیه تامین هستند.

وی اضافه کرد: با وجود صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر اینکه امسال هیچ کالایی گران نمی‌شود، دولت هر روزه بر طبل گرانی می‌کوبد و افزایش قیمت سیمان، گرانی شتابان شکر، زمزمه‌های افزایش قیمت نان و... نمونه هایی رویکرد دولت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: جزیره ای عمل کردن وزارتخانه‌ها و پاسکاری میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در انجام وظایف و بی توجهی بانک مرزی در تامین ارز موردنیاز واردات مواد اولیه نمونه هایی از ساختار معیوب تیم اقتصادی دولت است که مردم ناچارند هزینه‌ی این ناکارآمدی را پرداخت کنند.

پاشایی بهرام با بیان اینکه وزارت صمت موظف به تنظیم بازار است و باید از تمام توان خود برای تحقق این مهم استفاده کند، تصریح کرد: برای ساماندهی بازار کالاهای اساسی وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و گمرک باید به صورت هماهنگ عمل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی