English

محمد محمدیان شمالی:

سقف پیک‌بار مصرف برق در ایلام از ۲۶۶ مگاوات عبور کرد

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت:سقف پیک‌بار مصرف برق در استان از ۲۶۶ مگاوات عبور کرده که این هشدار جدی برای خاموشی برق در اقصی نقاط مختلف استان خواهد بود.

سقف پیک‌بار مصرف برق در ایلام از ۲۶۶ مگاوات عبور کرد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد محمدیان شمالی افزود: شرکت توانیر برای همه شرکت‌های توزیع سهمیه در نظر گرفته و هر روز سقف پیک‌بار برای استان‌ها تعیین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پیک مصرف برق در استان ایلام سال گذشته و در اواسط تیرماه اتفاق افتاد اما امسال به دلیل افزایش مصرف هفته گذشته سقف پیک‌بار مصرف برق در استان از ۲۶۶ مگاوات عبور کرد،اظهار داشت:اگر مصرف برق به همین روال در استان ادامه داشته باشد بدون شک استان در لیست قطعی برق قرار می گیرد.

سخنگوی شرکت توزیع برق استان ایلام با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی، استفاده از کولرهای گازی در این استان در فصل گرما به صرفه و ضروری نیست، تصریح کرد: کاهش یک درجه ای کولرهای گازی موجب افزایش پنج درصدی مصرف برق می‌شود، بنابراین درجه مناسب برای این کولرها نیز بین 24 تا 26است.

محمدیان شمالی خاطرنشان کرد: اگر مشترکان در ساعات اوج مصرف 12 تا 18و 20 تا 23 کولر آبی را روی دور کُند قرار دهند، مصرف برق حدود 50 درصد کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه سایبان و کانال های کوتاه برای کولر آبی در کاهش مصرف برق بسیار موثر است، ادامه داد: در صورت سرویس و تعویض سالانه پوشال کولرهای آبی، استفاده از دور کُند این کولرها جوابگو است.

سخنگوی شرکت توزیع برق استان ایلام گفت: دستگاه های اداری سهم قابل توجهی در مدیریت مصرف برق در تابستان دارند و با انجام راهکارهای ساده می توان مصرف برق در دستگاه های اداری را کاهش داد لذا همکاری این ادارات ضروری به نظر می رسد.

محمدیان شمالی به برخی از روش های ساده و موثر در حداکثر صرفه جویی در مصرف برق در ساختمان های عمومی و اداری اشاره کرد و افزود: کنترل و تاکید به خاموش کردن سیستم های سرمازا غیر ضرور، روشنایی و لوازم اداری بعد از وقت اداری از جمله این راهکارهاست.

وی ادامه داد: تعداد کل مشترکان برق استان ایلام 580 هزارنفری ایلام230 هزار مشترک است که بیشتر آنها خانگی است و حدود 30 درصد مشترکان برق در محدوده شهرستان ایلام قرار دارند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام ضمن هشدار نسبت به افزایش مصرف برق گفت: مصرف برق در ایلام از حد میانگین گذشته است و در صورت عدم مدیریت مصرف چاره ای جز اعمال برنامه مدیریت اضطراری بار شبکه باقی نمی ماند.

محمدیان شمالی به اعمال برخی خاموشی های در برخی نقاط استان بویژه حوزه شمالی استان اشاره و تصریح کرد: دلیل این امر جلوگیری از اعمل خاموشی های گسترده، طولانی مدت و غیر قابل کنترل است و به همین علت مجبور به اعمال برنامه مدیریت اضطراری بار هستیم چرا که این کار باعث ایجاد توازن بین تولید و مصرف می شود.

وی تاکید کرد: تاکنون مدیریت اضطراری در حوزه جنوبی استان اعمال نشده است اما در صورت عدم رعایت مصرف این کار انجام می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه