English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی موظف به رعایت ضوابط نصب برچسب هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تولیدکنندگان لوازم خانگی تولید داخل در تمامی استان‌ها موظف به رعایت ضوابط نصب برچسب هستند.

تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی موظف به رعایت ضوابط نصب برچسب هستند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حبیب امین زاده در نخستین جلسه کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال ۱۴۰۰، با بیان این‌که عدم نصب شناسه در سطح عرضه را در مورد کالاهای لوازم خانگی با جدیت پیگیری می‌کنیم،اظهار داشت: واحدهای تولیدی داخل استان مقید به رعایت ضوابط نصب برچسب هستند و در عین حال عدم اجرای ضوابط یاد شده در این بخش در استان‌های دیگر زمینه تخلفات را فراهم می‌کند.

وی بر ارزیابی دقیق و احصای اطلاعات سهم کولبران و پیله وران از واردات لوازم خانگی به کشور و استان تاکید کرد و گفت: شناسایی منشا لوازم خانگی موجود در بازار می‌تواند بسیاری از چالش‌های این حوزه را حل و فصل کند.

  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی  با اشاره به این‌که کلیه الزامات پنج گانه ضوابط اجرایی در گروه الف لوازم خانگی به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شده و در حال اجر است، افزود: گروه‌های کالایی ( الف و ب ) لوازم خانگی مشمول دریافت شناسه کالا و رهگیری را به صورت همزمان پیگیری می‌کنیم.

امین زاده با تشریح بخش از اقدامات مجموعه صمت استان در حوزه سامانه جامع انبارها، گفت: برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع تجارت و انبار به میزان ۳۷۵۰ نفر ساعت برای مدیران و مسئولان استانی، آموزش مجدد بازرسان و کارشناسان اتاق بازرگانی تبریز و خانه صنعت، معدن و تجارت، بخشی از مهمترین اقدامات در حوزه سامانه‌ها بوده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه ذین جلسه‌ از رتبه اول کشوری آذربایجان شرقی با ۹۰ هزار انبار ثبت و صحت سنجی شده خبر داد.

یوسف پایدار با اشاره به نسبت ۷۳ درصدی خروج به ورود ( ثبت رسید حواله ) و رتبه دوم استان در این بخش، تصریح کرد: ۶۸۹۹ فقره بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا در سال ۱۳۹۹ عملیاتی شده و ۶۴۷ میلیارد ریال ارزش پرونده‌های تخلفاتی در بخش احتکار، عرضه خارج از شبکه و قاچاق بوده است.

وی با بیان این‌که ثبت مشخصات موجودی، ورود و خروج سیمان دریافتی در سامانه انبار برای کلیه واحدهای فروشنده مصالح ساختمانی الزامی است، ادامه داد: ثبت کلیه فرایندهای تجاری مربوط به روغن خوراکی (جامد و مایع )، خرید و فروش انواع تایر سنگین و سواری و هم‌چنین آمار تولید، موجودی و فروش لوازم خانگی توسط واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی بوده و مورد رصد و پایش مستمر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به الزام کلیه کشتارگاه‌های مرغ استان به ثبت اطلاعات تولید کشتار و توزیع مرغ و رصد سیستمی فرایند یاد شده، افزود: ثبت نام بیش از ۵۰۰ واحد مرغ فروشی استان در سامانه جامع تجارت و تایید مشخصات ثبت شده از دیگر موارد اجرا شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: جلسات این ستاد در سال ۹۹ به صورت مستمر و با حضور و مشارکت تمامی اعضا برگزار شد.

جهانگیر اسکندرزاده ادامه داد: موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های مدیریت ارشد استان است که امیدواریم در سال جاری نیز شاهد موفقیت‌های بیشتر در این زمینه باشیم.

 وی هم‌چنین از آمادگی استان برای مقابله با هرگونه قاچاق، توزیع و فروش واکسن‌های کرونا خبر داد و گفت: خوشبختانه تا به امروز هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه