English

محمدحسن قوسیان‌مقدم:

خانه هلال، ایده‌ای بیطرفانه، بیغرضانه و مبتکرانه است

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: هدف تاسیس و فعالیت خانه هلال، آموزش اصولی و کاربردی اقدامات امدادی به همه شهروندان بطور منظم و روشمند برای آماده نمودن آنها به منظور ارائه سریع و مناسب خدمات لازم به نیازمندان در شرایط بحرانی در سطح محلات شهری و روستاها است.

خانه هلال، ایده‌ای بیطرفانه، بیغرضانه و مبتکرانه است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدحسن قوسیان‌مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: خانه‌های هلال می‌توانند یکی از بخشهای مهم و موثر جمعیت هلال احمر باشند.

محمدحسن قوسیان‌مقدم همچنین ادامه داد: بر همین اساس امسال فعالیت برای ارتقاء سطح کیفی فعالیتهای خانه‌های هلال با اولویت آن در دستور کار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به سابقه ۷۰ ساله سازمان جوانان این نهاد نیز اشاره و بیان کرد: اقدامات موثر و بهنگام سازمان جوانان جمعیت هلال احمر مثال‌زدنی است و هم‌اینک بسیاری از سازمانهای مردم‌نهاد بطور داوطلبانه با سازمان جوانان جمعیت هلال احمر همکاری دارند.

وی گفت: رویکرد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تجمیع خدمات سازمان جوانان این نهاد در خانه‌های هلال است.

قوسیان‌مقدم به دیگر فعالیتهای جمعیت هلال احمر نیز اشاره و بیان کرد: بزرگترین محموله‌های واکسن کرونا، توسط جمعیت هلال احمر وارد کشور شده‌اند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر همچنین در مدیریت مقابله با ویروس کرونا اقداماتی را از تولید ماسکهای بهداشتی صورت گرفته تا کمک به آسیب‌دیدگان از کرونا و اجرای طرحهای آمران و ناظران سلامت و غربالگری انجام داده است.

وی درنشستی برای ارائه گزارش عملکرد مرحله نخست پروژه آگاهی‌افزایی مشارکتی درباره کووید ۱۹ در روستای دیزباد بالای شهرستان نیشابور تصریح کرد: خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تشکیلاتی داوطلبی یعنی بدون نیروی انسانی رسمی، پیمانی یا قراردادی است که در سطح محلات، شهرها و روستاها توسط اعضاء، داوطلبان، نیکوکاران و واقفان تاسیس و البته زیر نظر جمعیت هلال احمر، اداره می‌شوند.

قوسیان مقدم اعلام کرد: تاسیس و فعالیت پنج هزار و ۴۰۰ باب خانه هلال در سطح محلات شهری و روستاهای کشور و کیفی‌سازی خانه‌های هلال در اولویت اقدامات جمعیت هلال احمر قرار دارد.

هدف تاسیس و فعالیت خانه هلال، آموزش اصولی و کاربردی اقدامات امدادی به همه شهروندان بطور منظم و روشمند برای آماده نمودن آنها به منظور ارائه سریع و مناسب خدمات لازم به نیازمندان در شرایط بحرانی در سطح محلات شهری و روستاها است.

شایان ذکر است: پروژه آگاهی‌افزایی مشارکتی درباره کووید ۱۹ در روستای دیزباد بالای نیشابور با مشارکت دفتر برنامه کمکهای کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی و برنامه توسعه سازمان ملل متحد راه‌اندازی شده است.

در این راستا عطامرتضی محمددورانی رییس نمایندگی کشوری فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر دیگر سخنران این نشست نیز گفت: خانه‌ هلال ایده‌ای بیطرفانه، بیغرضانه و مبتکرانه است که سازمان صلیب سرخ جهانی هم از آن حمایت می‌کند.

محمددورانی در ادامه افزود: همانطور که خانه‌ هلال در طرحهای راهبردی جمعیت هلال احمر پیش‌بینی شده ما هم در فدراسیون بین‌المللی سعی در جذب اعتبار برای فعالیت خانه‌های هلال و تقویت آنها داریم.

وی نقش نمایندگی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر را پشتیبانی و حمایت ذکر و بیان کرد: امیدوارم بتوانیم با پیگیری در تقویت اقدامات موثر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گام برداریم.

رییس نمایندگی کشوری فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر ادامه داد: بطور معمول نام جمعیت هلال احمر در حوادث می‌آید اما ایده خانه هلال تاکید بر آمادگی جوامع محلی دارد تا در زمان حوادث، خود مردم بتوانند خدمات اولیه را ارائه دهند و این امر میزان پاسخگویی را به نیازها در حوادث، آمادگی و جامعه تاب‌آور بالا می‌برد.

وی همچنین ظرفیت پذیرش جامعه ایران را بالا توصیف و بیان کرد: ما در مجموعه فدراسیون جهانی بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر علاوه بر پشتیبانی از هلال احمر ایران، نقش نشان دادن و نمایاندن فعالیتهای این نهاد را در خارج از مرزهای ایران داریم که آن انجام می‌دهیم.

دورانی در خاتمه اظهار کرد: تاثیر تحریمهای ظالمانه بر کاهش مراودات جهانی ایران اشاره و بیان کرد: وظیفه سنگین خدمات بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سوانح را در مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه