English

مهرداد حاجی زاده:

عبور از مرز دو هزار مگاوات پیک بار شبکه توزیع برق هرمزگان

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزکان گفت: پیک بار توزیع برق استان برای نخستین باردر اردیبهشت ماه از دو هزار مگاوات فراتر رفت و به ۲۰۴۱ مگاوات رسید.

عبور از مرز دو هزار مگاوات پیک بار شبکه توزیع برق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهرداد حاجی زاده معاون خدمات مشترکین توزیع برق هرمزگان بیان داشت: اوج مصرف برق امسال در ساعت ۱۵ روز ۲۶ اردیبهشت ماه به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است. این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۶۲ مگاوات بود.
وی افزود: پیک مصرف برق در سالهای گذشته در تابستان اتفاق می افتاد که امسال با فرارسیدن گرمای زودرس، اوج مصرف در فصل بهار ثبت شد.
حاجی زاده اظهار داشت: عمده بار شبکه توزیع برق در این فصل مربوط به مشترکان خانگی و استفاده از لوازم سرمایشی است. با ادامه روند افزایش مصرف برق در استان، در ماههای تابستان قطعا با مشکل تامین برق مواجه خواهیم شد که برای جلوگیری از این مشکل، مشترکان در ساعات بعد از ظهر که مصرف برق به اوج خود می رسد لوازم پرمصرف غیرضرور را خاموش کند.
وی عنوان کرد: برای جلوگیری از بروز خاموشی های ناخواسته نیاز است تمام مشترکان همکاری لازم را در مدیریت مصرف برق داشته باشند تا تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.
معاون خدمات مشترکین توزیع برق هرمزگان خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی و مالکان صنایع طی ماه های خرداد تا شهریور، در ساعت های بعد از ظهر مصارف خود را به حداقل رسانده یا به طور کامل مصرف انرژی خود را به خارج از این بازه  زمانی منتقل کنند. همچنین کشاورزان نیز از آبیاری با پمپاژ طی ساعت های ۱۲ تا ۱۷ اجتناب کرده و موتور های پمپاژ آب را غیر از این ساعات روشن کنند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه