English

رامین صادقی خبر داد:

احیای ۱۲۴ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: امسال 124 واحد صنعتی راکد و تعطیل شده با بررسی‌های کارشناسی به چرخه تولید و فعالیت باز می‌گردند.

احیای 124 واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رامین صادقی ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با تاکید استاندار اردبیل همه واحدهای راکد و تعطیل شده که قابلیت احیا دارند، شناسایی و احصا شده و قرار است تا پایان امسال همه این واحدها به چرخه تولید و اشتغال بازگردند.

وی تصریح کرد: در ابتدا قرار بود 73 واحد از این مجموعه واحدهای راکد احیا شوند که با تاکید استاندار اردبیل و در قالب کمیته تخصصی قرار شد با پشتیبانی‌های دولتی، رفع موانع بانکی و صدور مجوزهای لازم در کنار احیای این واحدها، ضرورت اشتغال و تولید آنها نیز تا 80 درصد در گام اول ارتقا یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به پرداخت آسان تسهیلات با رفع موانع احتمالی گفت: 145 درصد پرداخت تسهیلات از محل تبصره 18 به نفع استان اردبیل افزایش یافته و ما بیشتر از سهمیه ابلاغی به استان، جذب این تسهیلات ارزان قیمت را برای واحدهای تولیدی و صنعتی شاهد بودیم.

صادقی افزود: با تلاش و پیگیری استاندار اردبیل در دو سال اخیر پرداخت این تسهیلات با کمک یارانه‌ای دولت افزایش یافته تا در استان کمتر توسعه یافته اردبیل شاهد جهش تولید با پرداخت تسهیلات کم بهره باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برخی از واحدهای تولیدی در این استان با ظرفیت بسیار پایین فعالیت داشتند که با پشتیبانی‌های همه‌جانبه قرار شده ظرفیت تولید آنها تا 80 درصد افزایش یافته و با افزودن شیفت کاری، اشتغال این واحدهای تولیدی نیز تا 40 درصد ارتقا یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تأمین مواد اولیه برای این واحدهای صنعتی و هدف‌گذاری برای بهره‌برداری از 150 واحد تولیدی در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها خبر داد و اضافه کرد: امسال امیدواریم با فروکش کردن شرایط کرونایی و کاسته شدن از آثار زیانبار تحریم‌ها، مشکل واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف به ویژه صادرات، مبادله ارز و همچنین به تعادل رسیدن نوسانات قیمتی را شاهد و ناظر باشیم.

صادقی بیان کرد: با تولید و تأمین مواد اولیه واحدهای صنعتی و صرفه‌جویی که در این حوزه انجام شده، ما 104 میلیون دلار کاهش واردات را شاهد بودیم تا به نوعی ساخت محصولات صنعتی رونق بیشتری بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه