English

کریم‌الله محبوبی خبر داد:

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با محکومیت بیش از ۳ میلیار ریال در اردبیل

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: 18 زندانی جرائم غیرعمد با محکومیت بیش از 3 میلیار ریال در اردبیل آزاد می شوند.

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با محکومیت بیش از 3 میلیار ریال در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، کریم‌الله محبوبی ، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: ۱۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در این استان همزمان با عید سعید فطر که مبلغ محکومیت این افراد در مجموع بیش از سه میلیارد و ۶۲۶ میلیون ریال است با کمک خیران و افراد انسان‌دوست به منظور گرامی‌داشت یاد شهدای سازمان زندان‌ها به ویژه شهید والامقام حاج سید اسدالله لاجوردی از زندان‌های استان اردبیل آزاد خواهند شد.

وی افزود: سنت زیبا و دیرینه گلریزان و جشن آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی سالانه در ایام ماه مبارک رمضان، همزمان با فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت امام حسن (ع) در استان اردبیل برگزار می‌شود و بسیاری از زندانیان دربند به میان خانواده خود برمی‌گردند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل بیان کرد: امسال ۵۲ مورد جشن گلریزان ویژه ماه مبارک رمضان شامل ۱۲ مورد در شهرستان‌ها، ۲۰ مورد در بخش‌ها و ۲۰ مورد در دهیاری‌ها برنامه‌ریزی کرده است که به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

محبوبی همچنین گفت: نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل در این راستا از ابتدای سال‌جاری تعداد ۱۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی را با مبلغ محکومیت ۳۱ میلیارد ریال از زندان‌های این استان آزاد کرده است.

وی در ادامه یادآور شد: ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۹ نخستین جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان برپا شد و پایه‌های این نهاد خیریه با عنوان ستاد دیه سازمان زندان‌ها شکل گرفت و در ۱۳۷۶ با ساختار جدید به عنوان یک مووسسه خیریه و مردم نهاد با هدف کمک به آزادسازی زندانیانی که به دلیل ناتوانی  در پرداخت دین جرایم  غیرعمد از جمله محکومیت‌های مالی غیر کلاهبرداری، حوادث ناشی از تصادف‌  رانندگی، حوادث کارگاهی، مهریه و نفقه فعالیت خود را در سراسر کشور تداوم بخشید.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل اضافه کرد: اساس این نهاد مردمی در واقع با پیگیری شهید سید اسدالله لاجوردی پایه‌گذاری شد و در همان سال نخست تاسیس زمینه آزادی تعداد ۱۵۶ نفر از زندانیان جرایم  غیرعمد و مالی را از زندان فراهم کرد و تا کنون که ۳۱ سال از فعالیت این ستاد مردم نهاد می‌گذرد، آمار به بیش از ۱۵۰ هزار زندانی رسیده است.

محبوبی تاکید کرد: فعالیت‌های این ستاد به واقع در راستای حفظ حیثیت و آبروی افراد آسیب دیده اجتماع بوده و اقدام‌های خداپسندانه این نهاد از بروز آسیب‌های اجتماعی بزرگ و پر هزینه جلوگیری کرده است.

به گفته وی، نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرده، تا کنون توانسته است تعداد سه هزار و ۹۰۸ نفر از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و مالی را با مبلغ محکومیت بیش از ۲ تریلیارد و ۷۱۶ میلیارد و ۷۴۰میلیون ریال از زندان‌های این استان آزاد کند و به آغوش خانوادها بازگرداند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه