English

اکبر بهنام جو خبر داد:

توسعه مجتمع فرآوری سیب زمینی فرنچ فرایز با اخذ تسهیلات

استاندار اردبیل گفت: با پیگیری های انجام گرفته مجتمع فرآوری سیب زمینی فرنچ فرایز اردبیل با اخذ تسهیلات از بانک کشاورزی توسعه می یابد.

توسعه مجتمع فرآوری سیب زمینی فرنچ فرایز با اخذ تسهیلات

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در حاشیه دیدار با مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: با پیگیری  های انجام گرفته موافقت لازم برای اخذ تسهیلات ۸۰۰ میلیارد ریالی برای توسعه مجتمع فرآوری سیب زمینی فرنچ فرایز  که در حال حاضر با ظرفیت ۶۰ هزار تن و با سرمایه گذاری کلی ۲ هزار میلیارد ریالی، در حال بهره برداری است اخذ شد.

وی افزود: واحد تولیدی نورد گستر سبلان به عنوان یکی از هلدینگ های مهم سرمایه گذاری استان، نسبت به احداث یک مجتمع فرآوری سیب زمینی اقدام کرده و در حال بهره برداری است.

استاندار اردبیل بیان کرد: این واحد به منظور توسعه ظرفیت مجتمع به ۱۲۰ هزار تن بسیاری از اقدامات زیرساختی و اخذ مجوزها را انجام داده و نیاز به تسهیلات ۸۰۰ میلیارد ریالی دارد.

بهنام جو اظهار کرد: با توجه به اولویت دار بودن اجرای این طرح به عنوان یکی از طرح های مصادیق اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی بالا، توسعه صادرات ، وجود بازار داخلی و خارجی برای محصولات، درخواست تسهیلات به این واحد مورد موافقت بانک کشاورزی قرار گرفت.

وی گفت:استان اردبیل با سطح کشت ۲۱ هزار هکتار و تولید سالانه بیش از ۸۱۰ هزار تن سیب زمینی به عنوان یکی از قطب های تولید سیب زمینی کشور است.

استاندار اردبیل افزود: ۳۰ درصد از این تولید به عنوان مصرف داخلی بوده و ۵۰ درصد به عنوان مازاد مصرف، نیازمند ذخیره سازی استاندارد ، فراوری در صنایع تبدیلی و یا صادرات است.

بهنام جو بیان کرد: برای ساماندهی بازار ، جلوگیری از دورریزی و ضایعات ، توسعه انبارهای سرد سیب زمینی و صنایع تبدیلی از مهم ترین اولویت های استان است.

وی در ادامه از اخذ موافقت برای دریافت تسهیلات ۴۰۰ میلیارد ریالی به واحد تولیدی بذر خبر داد.

استاندار اردبیل افزود:  این تسهیلات  به طرح دانش بنیان شرکت کیمیا زرین مغان از محل اعتبار بند الف ماده ۵۲ قانون الحاق مناطق کمتر توسعه یافته از سوی بانک کشاورزی پرداخت می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه