English

اکبر بهنام جو:

عملیات روسازی و تکمیل پل های پروژه راه آهن اردبیل به بهره برداری می رسد

استاندار اردبیل گفت: طبق جدود زمان بندی و تعهد پیمانکاران پروژه عملیات روسازی و تکمیل پل های پروژه راه آهن اردبیل_ میانه تا سه ماه آینده به پایان می رسد.

عملیات روسازی و تکمیل پل های پروژه راه آهن اردبیل به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنام جو ، استاندار اردبیل در بازدید دوره ای خود از پروژه راه آهن اردبیل_میانه گفت: در بخش روسازی آخرین تجهیزات مورد نیاز از جمله زیرکوبی و تنظیم خطوط به قطعات پروژه اضافه شده است و اولین دستگاه عملیات روسازی که قابلیت ریل گذاری و تنظیم خطوط بالایی دارد به جمع دستگاه ها اضافه شده است.

وی با بیان اینکه در بخش عملیات روسازی نیاز به تقویت انتقال ریل و تراورس وجود دارد، بیان کرد: این دو محصول چون در داخل کشور تهیه می شود برای تهیه آن با ذوب آهن و سایر شرکت ها رایزنی شده تا سهمیه بیشتری برای استان اردبیل اختصاص دهند.

استاندار اردبیل از پیشرفت عملیات روسازی و ریل گذاری پروژه راه آهن میانه_اردبیل خبر داد و افزود:خوشبختانه عملیات ریل گذاری از  سال گذشته با تجهیز ماشین آلات روسازی آغاز شده و پیشرفت خوبی در مسیر مشاهده می شود.

بهنام جو تصریح کرد: در بخش زیر سازی نیز همه جبهه ها و کارگاه ها فعال هستند و در حال حاضر عملیات اجرایی پل سارای با ۵۶۵ متر طول و با۹۵ متر دهنه که یکی از بزرگترین پل های کشور در حوزه راه آهن است از دو سال پیش آغاز شده و تا خرداد ماه به اتمام می رسد.

وی تصریح کرد: درطول مسیر اکثر پل ها، تونل ها و عملیات زیرسازی یا به اتمام رسیده و یا در حال انجام است که انتظار می رود عملیات زیرسازی بیشتر قطعات تا خرداد و بخشی دیگر نیز تا اول شهریور ماه ۱۴۰۰به اتمام برسد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه کار احداث پل آرپاچای یکی از بزرگترین پل از لحاظ ارتفاع ماه گذشته به اتمام رسید گفت: در کل مسیر  ۴۵ کیلومتر ابنیه پل وجود دارد و پل معرفت نیز به طول ۵۷۵.۴ متر در قطعه ب ستون ریزی های آن انجام شده و طولانی ترین پل مسیر است که تیر ریزی این پل نیز تا شهریور ماه به اتمام می رسد.

بهنام جو از تامین منابع مالی به مبلغ هزار میلیارد تومان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: امسال نیز در بودجه عمومی دولت ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه برای دولت از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: سازمان مدیریت برنامه همکاری و حمایت خوبی از این پروژه و پروژه های راه سازی انجام داده که در یک هفته آینده مبلغ مورد نظر جذب می شود و همچنین در بیست روز آینده ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از طرف بانک ملی تامین مالی می شود که جا دارد از مدیر عامل این بانک تقدیر و تشکر شود.

استاندار اردبیل یادآور شد: در دو ماه آینده نیز منابع مالی بانکی و بودجه دولتی دیگر بعد از تقسیم اعتبارهای سال جدید در کشور و اختصاص به وزارت خانه ها در اختیار این پروژه قرار می گیرد تا در موعد مقرر عملیات اجرایی آن به پایان برسد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه