English

اکبر بهنام جو:

تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اردبیل ضرورت دارد

استاندار اردبیل گفت: وضعیت کرونایی استان همچنان شکننده است و تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی ضرورت دارد.

تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اردبیل ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: به لحاظ وجود ویروس انگلیسی که جهش بالایی دارد، لازم است مردم و اصنافی که واحدهای آن ها دایر است، نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی جدی باشند.

وی افزود: تغییر وضعیت رنگ بندی کرونا به دلیل کاهش مراجعات بیمارستانی و منفی شدن تست ها بوده ولی در هفته آینده به احتما بالا با فوت افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه به دلیل مقاوم بودن در برابر درمان ها مواجه خواهیم شد.

استاندار اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه مردم استان شیوه نامه ها را رعایت کردند، وضعیت برخی شهرهای ما تغییر پیدا کرده، ولی لازم است ،همچنان این روند از سوی مردم ادامه یابد.

بهنام جو اظهار کرد: اردبیل ، گرمی و بیله سوار از وضعیت قرمز به نارنجی و سرعین، نیر، نمین ، اصلاندوز و کوثر به وضعیت زرد رسیده اند.

وی تصریح کرد: خلخال ، مشگین شهر و پارس آباد متاسفانه همچنان قرمز است.

استاندار اردبیل به تعداد ۱۲ فوتی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و افزود: آنچه که مهم است پرهیز از دورهمی، اجتماعات ، ممانعت از افطاری دادن و رعایت شیوه نامه فعالیت رستوران ها بر بیرون بر بودن و پرهیز از ارایه سرویس در داخل غذاخوری ها است.

بهنام جو گفت: تغییر وضعیت کرونا در استان مانع فوتی ها نیست و برخی از مبتلایان بستری که دارای بیماری زمینه ای هستند، درمان و مداوا برای آن ها کارساز نشده است.

وی افزود: تغییر وضعیت کرونایی در استان نشانگر عزم جدی در بین مسوولان ، همکاری نهادهای مختلف از جمله کادر درمان ، شبکه بهداشت، هلال احمر، شهرداری ، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج، رسانه ها، روابط عمومی ها و فعالان فضای مجازی است. 

استاندار اردبیل با اشاره به آغاز واکسیناسیون سنین بالای ۸۰ از امروز در استان ، گفت: بعد از این گروه ، واکسیناسیون افراد بین سن ۶۰ تا ۸۰ سال شروع خوهد شد و این اقدام مقدمه ای برای کمک به قطع زنجیره بیماری خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی