English

ابراهیم علوی:

ضرورت تعامل هرچه بیشتر با رسانه ها، برای ترویج فرهنگ مدیریت صحیح مصرف آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌ رضوی اعلام کرد: با توجه به کاهش بارندگی در سال آبی جاری، شعار امسال کاهش ۱۰ درصدی مصارف غیرضرور برای عبور از تابستان تعیین شده است.

ضرورت تعامل هرچه بیشتر با رسانه ها، برای ترویج فرهنگ مدیریت صحیح مصرف آب

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌ رضوی بیان کرد: پنج هزار انشعاب غیرمجاز آب پارسال در مناطق شهری و روستایی استان شناسایی شده است.

 سیدابراهیم علوی در ادامه گفت: شهرهای نیشابور، طرقبه و شاندیز، گلبهار، چناران و خلیل آباد به عنوان کانون های ساخت و ساز باغ ویلا، بیشترین آمار انشعابات غیرمجاز استان را دارند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه حفر و تجهیز یک حلقه چاه با دبی ۱۵ لیتر برثانیه حدود ۲۵ میلیارد ریال است و شناسایی و قطع ۱۰ انشعاب بزرگ غیرمجاز با هزینه حفر یک چاه جدید برابر است، بنابراین مدیران شهرستانی باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی در سال آبی جاری در مقایسه با سال گذشته باید تاسیسات شرکت به عنوان یک سرمایه ملی و مهم در آبرسانی به مشترکان حراست شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌ رضوی افزود: شعار امسال کاهش ۱۰ درصدی مصارف غیرضرور برای عبور از تابستان تعیین شده است و تعامل هرچه بیشتر با رسانه ها برای ترویج فرهنگ مدیریت صحیح مصرف آب ضروری است.

وی همچنین اضافه کرد: خدمات آب و فاضلاب خراسان رضوی به سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در ۸۰ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستا از طریق ۲ هزار و ۴۰۰ منبع و تاسیسات ارائه می شود.

علوی در خاتمه اظهار کرد: هزار روستای بالای ۲۰ خانواری استان نیز در مرز تنش آبی قرار دارند، افزود: کاهش شدید حجم بارندگی ۳۰ شهر این استان را نیز برای تابستان آتی با تنش کمی و کیفی آب آشامیدنی در خراسان رضوی مواجه کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه