English

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان؛

۲ شهرستان اسدآباد و بهار در وضعیت قرمزکرونایی /واکسینه شدن ۳۰ هزار شهروند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به ضرورت بسترسازی سبک زندگی مقابله با کرونا شامل استفاده از ماسک با وجود واکسیناسیون، اجتناب از ترددهای غیرضروری، جلوگیری از مسافرت های تعطیلات عید سعید فطر گفت: ۲ شهرستان اسدآباد و بهار در وضعیت قرمزکرونایی قرار دارند.

۲ شهرستان اسدآباد و بهار در وضعیت قرمزکرونایی /واکسینه شدن ۳۰ هزار شهروند

به گزارش خبرگزاری موج همدان، منوچهر کرمی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان روز شنبه در نشست اعضای ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت:  در حال حاضر همچنان ۲ شهرستان اسدآباد و بهار در وضعیت قرمز و هشت شهرستان مابقی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند با این وجود سرعت افزایش بستری در همدان طی ۲ هفته گذشته کاهشی بوده است به گونه ای که روز گذشته ۴۱۸ نفر دیگر در  این استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و ۱۰ نفر جان باختند.

وی افزود: ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن از افرادی که نسبت به تزریق واکسن اقدام کردند بیش از ۸۰ سال سن دارند که در این باره نیز سهم شهرستان اسدآباد یک هزار و ۱۰۰ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۳۰ هزار شهروند این استان تاکنون علیه ویروس کرونا واکسینه شدند که سهم دانشکده علوم پزشکی اسدآباد تزریق ۲ هزار و ۲۰۰ دوز واکسن است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: موارد مبتلایان بستری مثبت نیز در این استان نزولی شده است اما روند کاهشی آمار بیماران سرپایی مثبت بیشتر از بیماران بستری است.

کرمی ادامه داد: با وجود آمار نزولی بیماران کرونایی در استان همدان اما در چند روز پیش روزانه متوسط ۱۵ تا ۲۰ فوتی در روز تجربه می شد چرا که شمار بیماران دارای وضعیت وخیم جسمی بستری در بیمارستان های این استان زیاد است.

وی از کاهش شاخص سرایت پذیری به ۷۳ صدم خبر داد و گفت: ۳۰۰ مورد طغیان ویروس کرونا در یک هفته گذشته ثبت شده است و همچنین علت ابتلای ۵۷ درصد از بیماران به کرونا تماس های درون خانوادگی و ۴۲ درصد شرکت در اجتماعات و مراسم های درون خانگی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: ۷۳۹ واحد بهداشتی متخلف در استان به علت بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی طی یک هفته گذشته به مرجع قضایی معرفی و ۶۰ واحد صنفی نیز با دستور مقام قضایی پلمب شدند همچنین آمار رعایت پروتکل های بهداشتی در همدان ۷۹ درصد است.

کرمی بیان کرد: به دنبال بازگشت وضعیت هشت شهرستان استان همدان به وضعیت نارنجی و بازگشایی مشاغل گروه ۲، شاهد افزایش حضور مردم در بازار و بالا رفتن مراودات هستیم که باید از عادی انگاری این ویروس جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: با وجود توقف روند افزایشی و در بسیاری از شهرستان ها شروع روند کاهشی موارد بیماری کرونا اما همچنان بار مراجعه به خصوص در بخش مراقبت های ویژه افزایشی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خواستار اعمال جدی و تداوم محدودیت ها همچنان در شهرستانهای قرمز از جمله بهار و اسدآباد و سایر شهرستان های دارای وضعیت نارنجی شد و گفت: حساس سازی برای پیشگیری از شروع عادی انگاری و نگه داشتن محدودیت های شرایط نارنجی ضرورت دارد.

کرمی همچنین بر ضرورت بسترسازی سبک زندگی مقابله با کرونا شامل استفاده از ماسک با وجود واکسیناسیون، اجتناب از ترددهای غیرضروری، جلوگیری از مسافرت های تعطیلات عید سعید فطر و در نظر گرفتن ملاحظات و پروتکل های بهداشتی در برگزاری نماز عید فطر تاکید کرد

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه