English

محمد احمدیان:

ادامه غربالگری کرونا برای مادران باردار و افراد بالای ۶۰ سال در خراسان رضوی

مدیر سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: طرح غربالگری کرونا ادامه خواهد داشت و تا کنون ۶۴ درصد سالمندان مورد غربالگری قرار گرفته اند و در مورد مادران باردار، میزان ابتلای آنها بیش از دیگران نیست، اما عوارض بدتری را تجربه خواهند کرد.

ادامه غربالگری کرونا برای مادران باردار و افراد بالای ۶۰ سال در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: با وجود اتمام مرحله چهارم غربالگری کرونا، مادران باردار و افراد بالای ۶۰ سال همچنان غربالگری می‌شوند.

محمد احمدیان افزود: ۶۴ درصد سالمندان مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی و مورد غربالگری کرونا در خراسان رضوی قرار گرفته اند و از دیگر سالمندان به دلیل نبود اطلاعات کافی، امکان ارتباط و غربالگری وجود نداشت.

وی با بیان اینکه بیماران زمینه ای و سالمندان خراسان رضوی در برنامه قرنطینه معکوس قرار گرفته اند، عنوان کرد: پروتکل نحوه واکسیناسیون کرونا به سالمندان نیز به زودی اعلام می شود تا بر اساس آن نسبت به واکسینه کردن آنان اقدام شود.

دکتر احمدیان بیان کرد: آمار موارد مثبت مادران باردار و میزان ابتلای آنها بیش از دیگر افراد نیست، اما عوارض بدتری را تجربه می کنند که اطلاع رسانی گسترده ای از طریق رسانه های گروهی در حال انجام است زیرا آمار ابتلای مادران باردار نسبت به موج قبلی افزایش یافته و این موضوع باعث نگرانی است.

محمد احمدیان در خاتمه ابراز کرد: ۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و عموم مردم می توانند برای آشنایی با مراکز ۱۶ ساعته کرونا و خدماتی که می توانند دریافت کنند با شماره تلفن ۱۹۱ تماس گرفته و از کارشناسان اطلاعات لازم را دریافت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه