English

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد

اعزام ۱۲۰۰ دندانپزشک به روستاها /خدمات رایگان ترمیمی دندان به مادران باردار

معاون بهداشت وزیر بهداشت اقدامات انجام شده در طرح تحول سلامت دهان را تشریح کرد.

اعزام ۱۲۰۰ دندانپزشک به روستاها /خدمات رایگان ترمیمی دندان به مادران باردار

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌اکبر سیاری در مراسم دومین سالگرد طرح تحول سلامت دهان که صبح امروز در هتل المپیک تهران برگزار شد، با اشاره به بازگشت حوزه سلامت به جایگاه خود در طرح تحول نظام سلامت و همچنین ارتقای خدمات در این حوزه، گفت: سیاست‌های اصلی ما در این طرح فراهم کردن دسترسی، بهره‌مندی مردم و حمایت مالی از آنها بود. در همین راستا گروه هدف اول خود را دانش‌آموزان انتخاب کردیم که طی طرح تحول سلامت دهان، برنامه وارنیش فلورایدتراپی برای آنها مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: گروه هدف دوم، مادران باردار بودند که در راستای خدمت‌رسانی به آنها حمایت‌های دندانپزشکی در مراکز تجمیع ایجاد شد. طی چند دهه اخیر حوزه سلامت دهان مورد غفلت قرار گرفته بود. ما در این مدت در ۶۰ هزار مدرسه برای هفت میلیون دانش‌آموز برنامه وارنیش فلورایدتراپی را انجام دادیم. همچنین در مجموع ۳۵ میلیون خدمت به آنها ارائه شد و پرونده الکترونیک سلامت نیز برای آنها تشکیل شد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت به ارائه خدمات ترمیمی دندان در این طرح اشاره کرد و گفت: در راستای ارائه این خدمات یک میلیون و ۶۰۰ هزار خدمت فیشورسیلانت انجام شد. پیش از شیوع این برنامه خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی روستایی تعطیل بود که ما در این دوره این مراکز را بازسازی، تعمیر  و تجهیز کردیم.

سیاری با تاکید بر اینکه در این دوره از فعالیت وزارت بهداشت، بیش از ۳۰ سال سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت انجام شد، بیان کرد: در این برنامه ۱۲۰۰ دندانپزشک به روستاها فرستاده شدند و ۴۵ هزار بهورز و مراقب سلامت آموزش دیدند تا بتوانند ۳۵ میلیون خدمت را به مردم ارائه دهند. ما در حال حاضر به نوجوانان زیر ۱۴ سال، مادران باردار و شیرده خدمات رایگان ترمیمی، فیشورسیلانت، فلوراید تراپی و جرم‌گیری در قالب دندانپزشکی خانواده و بیمه روستایی ارائه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه امروز توانستیم نواقص سیستم بهداشت در شهرها را کامل کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر خدمات بهداشت دهان توسط کارشناسان سلامت در مراکز بهداشت شهری انجام می‌شود که قرار است گسترش پیدا کنند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت راه‌اندازی مراکز تجمیعی و واحدهای ارائه دهنده خدمات سلامت دهان و دندان در طرح تحول سلامت دهان، ثبت ۶۶ میلیون اطلاعات در سامانه سیب را بخش دیگری از خدمات ارائه شده طی طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت اعلام کرد.

در ادامه این مراسم دکتر علی ماهر، معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت ضمن اشاره به آغاز تدوین راهنمای‌های بالینی در حوزه دندانپزشکی، اظهار کرد: ما در این دوره سعی کردیم در سطح دوم و سوم ارایه خدمات دندانپزشکی، اهداف اصلی خود را در زمینه افزایش دسترسی عادلانه مردم به خدمات، حفاظت مالی و افزایش کیفیت این خدمات محقق کنیم. استانداردسازی واحدهای ارائه دهنده خدمت، ساماندهی و اعتباربخشی آنها، سازماندهی و یکسان‌سازی مراکز ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی و لابراتوارهای پروتز و همچنین ارائه خدمات دندانپزشکی در سطح دوم و سوم بخش دیگری از اقدامات ما در طرح تحول سلامت دهان و در حوزه درمانی بود.

به گفته وی، طی این مدت در مجموع ۳۶۶ یونیت دندانپزشکی در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های ویژه فعال شده‌اند. همچنین در حال حاضر اورژانس‌های دندانپزشکی در بیمارستان‌ها به صورت ۲۴ ساعته و در ایام تعطیل فعالیت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی