English

ملاک اصلی در برگزاری انتخابات، اجرای قانون است/فضای مجازی مهمترین چالش این دوره انتخابات

رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: ملاک اصلی در برگزاری انتخابات، اجرای قانون است و مهم‌ترین چالش این دوره از انتخابات بحث فضای مجازی است.

ملاک اصلی در برگزاری انتخابات، اجرای قانون است/فضای مجازی مهمترین چالش این دوره انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دادگستری استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: محوریت کار ما در این ستاد مشارکت حداکثری مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا می باشد و در کنار این موضوع انتخاب اصلح کاندیداها نیز بسیار مهم است.

رییس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: متاسفانه در دوره‌های قبلی شوراهای شهر تخلفات و مفاسدی صورت گرفته که موجب دلسردی مردم از حضور پای صندوق‌های رای شده و باید در مراحل تائید صلاحیت نامزدها دقت بیشتری توسط ارگان‌های ذیربط صورت گیرد.

فضای مجازی و چالش های انتخاباتی

وی افزود: ملاک اصلی در برگزاری انتخابات، اجرای قانون است و مهم‌ترین چالش این دوره از انتخابات بحث فضای مجازی است و باید کمیته فرعی رصد فضای مجازی در زیرمجموعه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کردستان تشکیل شود تا بصورت مرتب فضای مجازی رصد شده و با تخلفات احتمالی برخورد شود .

وی خاطرنشان کرد: خط قرمز دستگاه قضایی در استان کردستان وحدت است و با هرگونه سیاه نمایی، تخریب، توهین به اقوام و مذاهب برخورد جدی صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حسینی همچنین از آحاد مردم استان کردستان خواست هرگونه گزارش تخلف انتخاباتی را یا بصورت حضوری به دادستان مرکز استان و یا دادستان‌های شهرستان‌ها و یا از طریق سامانه سجام ثبت نمایند و این گزارش‌ها در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب سنندج اظهار کرد: راهبرد اساسی در پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی وقوف اطلاعاتی است و سلامت انتخابات باید به نحو درستی تضمین شود.

جباری گفت: در دادسرای مرکز استان و دادسرای شهرستان‌ها شعبه ویژه رسیدگی فوق‌العاده به جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده که در این شعبات قاضی ویژه و شبانه روزی تخلفات احتمالی انتخاباتی را رسیدگی می‌کند و اعضای این شورا نیز باید با این شعبات همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: در بحث انتخابات تاکید اصلی دستگاه قضایی بر اقدامات پیشگیرانه است و توجیه و آگاه سازی عمومی نیز بسیار حائز اهمیت است که نهایتا منجر به حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات شود.شایان ذکر است که در این جلسه مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری، رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان، دبیر هیات نظارت شوراها، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و رئیس پلیس فتای استان حضور داشتند و به بیان نقطه نظرات خود در زمینه برخورد با تخلفات انتخاباتی پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی