English

حشمت الله صیدی:

اقدامات فرهنگی بهترین راه شناساندن سنندج به همه جهانیان است

شهردار سنندج گفت: نامگذاری «روز سنه» و ثبت سنندج بعنوان «شهر خلاق موسیقی» در جهان دو رویداد فرهنگی و ماندگار است که آداب و سنن گذشته را احیا و معرفی خواهد کرد.

اقدامات فرهنگی بهترین راه شناساندن سنندج به همه جهانیان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان،  حشمت الله صیدی صبح امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه های کردستان اظهار کرد: براساس طرح شورای شهر و مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان روز 6 اردیبهشت ماه بنام «روز سنه» در تقویم محلی نام‌گذاری شده است.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: استان کردستان دارای پیشینه تاریخی است و غنای فرهنگی، هنری و آداب و رسوم بسیار زیبای این استان همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

وی گفت: سنندج بعنوان مرکز استان کردستان همواره خاستگاه هنرمندان، مفاخر و مشاهیر برجسته‌ای بوده و از لحاظ موقعیت جغرافیایی و همچنین وجود آثار تاریخی و باستانی در سنندج، به یکی از شهرهای مهم کردنشین در ایران تبدیل شده است.  

صیدی افزود: معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و اقتصادی این شهر به تمام دنیا وظیفه تمامی دستگاه‌ها است و اقدامات فرهنگی بهترین روش برای معرفی زیبای‌های این شهر به جهانیان است.

وی گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج در این دوره اقدامات فرهنگی مناسبی را در راستای معرفی هر چه بهتر سنندج به تمام ایران و جهان صورت داد.

 صیدی عنوان کرد: پیگیری برای نام‌گذاری ششم اردیبهشت ماه در تقویم محلی بنام «روز سنه» یکی از اقدامات مهم و فرهنگی شهرداری و شورا در این دوره بود.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم و ماندگار شهرداری و شورای شهر در این دوره، پیگیری برای ملحق‌شدن سنندج به شبکه شهرهای خلاق یونسکو بود که خوشبختانه این امر محقق شد و اکنون سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو ثبت شده است.

شهردار سنندج اذعان کرد: می‌توان از طریق این دو رویداد مهم و ماندگار فرهنگی در جهت احیاء آداب و رسوم گذشتگان و همچنین معرفی هنرمندان و جاذبه‌های گردشگری به تمام دنیا استفاده نمود و در راستای جذب سرمایه‌گذار به منظور اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی  و رفاهی در سطح شهر اقدام نمود.

وی گفت: سال گذشته همچنین شهرداری و شورای شهر با همکاری دانشگاه آزاد اقدام به تدوین دانشنامه سنندج کرد که این اقدام مهم هم می‌تواند در معرفی هر چه بهتر سنندج به نسل‌های آینده تاثیرگذار باشد.

 وی ضمن تبریک مجدد "روز سنه" از تمامی شهروندان و صاحبنظران درخواست کرد که شهرداری و شورای شهر را در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای کاهش مشکلات سطح شهر یاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه