English

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

دانشگاه علوم پزشکی تنها عهده دار ۳۰ درصد حوزه سلامت است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی تنها 30 درصد حوزه سلامت را عهده‌دار است و 70 درصد ارتقای سلامت به عهده سایر سازمان‌ها و ادارات است.

دانشگاه علوم پزشکی تنها عهده دار 30 درصد حوزه سلامت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، ابراهیم قادری پیش از ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران ارتقای کیفیت خدمات را یکی از نیازهای جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: با گسترش شیوع بیماری کرونا، زیرساخت‌های بهداشتی، مراکز آزمایشگاهی و مراکز 16 ساعته بهداشت به منظور تشخیص به موقع بیماران کووید-19 در استان تقویت شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تقویت زیرساخت‌های سلامت را امری مهم دانست و گفت: هم اکنون این استان از شبکه گسترده و قوی سیستم بهداشتی برخوردار بوده و در اغلب روستاهای استان، خانه بهداشت دایر و متصل به شبکه خدمات سلامت است.

وی بخش سلامت را ستون و پایه توسعه هر کشوری برشمرد و اضافه کرد: سلامت با تمام بخش‌های جامعه مانند اقتصاد، امنیت و اجتماع ارتباط دارد و باید این حوزه همواره در مسیر ارتقا باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: نهادینه‌کردن فرهنگ سلامت در لایه‌های مختلف جامعه ضروری و این امر نیازمند آگاهی مدیران و توجه آنها به بخش سلامت جامعه است.

 قادری با اشاره به نقش تأثیرگذار همه سازمان‌ها و ادارات در توسعه سلامت جامعه، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تنها 30 درصد حوزه سلامت را عهده‌دار است و 70 درصد ارتقای سلامت به عهده سایر سازمان‌ها و ادارات است.

وی با بیان اینکه مدیران هر سازمانی قبل از هر گونه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی باید تأثیرات آن را در حوزه سلامت بررسی کنند، گفت: ایجاد و ‌حفظ زیرساخت‌های بهداشتی هزینه‌بردار و ارتقای پایگاه‌های سلامت، کار دشواری است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی به مردم در زمینه مقوله سلامت می‌تواند به توسعه سلامت در جامعه کمک کند، یادآور شد: افزایش میزان آگاهی و آموزش سلامت، به افراد در زمینه امکان کنترل بیماری توسط خودشان، کمک بهتری می‌کند.

قادری اضافه کرد: توسعه برنامه‌های آموزش سلامت در جامعه می‌تواند در پیشرفت و ارتقای سلامت، کاهش تقاضا و هزینه‌های خدمات درمانی بسیار مؤثر باشد، بنابراین مردم باید اطلاعات دقیقی از سلامت و خودمراقبتی داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه