English

معاون شرکت آبفای استان همدان خبر داد

وضعیت منابع آبی اصلاً خوب نیست/افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در همدان

معاون شرکت آبفای استان همدان با اشاره به بارش کم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش مناطق و مشترکین جدید، مشترکین پرمصرف و .. به عنوان دلایل مصرف آب بیشتر، از افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در همدان خبرداد.

وضعیت منابع آبی اصلاً خوب نیست/افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان،  حمیدرضا نیکداد، معاون شرکت آبفای استان همدان با اشاره به  بارش کم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش مناطق و مشترکین جدید، وجود مشترکین پرمصرف و .. به عنوان دلایل مصرف آب بیشتر،  از افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در همدان خبر داد و گفت: مصارف آب در همدان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

حمیدرضا نیکداد میزان تولید آب در همدان را ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه دانست و اظهار کرد: در حال حاضر میزان مصرف آب در همدان ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۰ درصدی دارد و با افزایش دمای هوا و روشن شدن کولرها قطعاً افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها ۶۰ درصد از حجم سد اکباتان پر است، تصریح کرد: براساس گزارشات دریافتی هم اکنون حجم ذخایر آبی سد اکباتان در حدود ۲۰ میلیون مترمکعب است.

نیکداد با تأکید بر اینکه درحال حاضر هیچ گونه منبع آبی جدید و جایگزینی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: رودخانه عباس‌آباد، رودخانه خاکو و سد آبشینه بخش دیگری از ذخایر آبی ما را تشکیل می‌دهند که در صورت عدم بارش ذخایر رودخانه‌ای نیز از دسترس خارج خواهند شد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه امسال سال کم بارشی است، وضعیت منابع آبی اصلاً خوب نیست، مطرح کرد: افزایش میزان مصرف آب به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش مناطق و مشترکین جدید به شرکت آب و فاضلاب همدان بوده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان ادامه داد: سالانه ۱۰ تا ۱۱ هزار مشترک جدید به مشترکین این شرکت اضافه می‌شود، از طرفی با الحاق روستاها به شهر همدان مناطق شهری گسترش یافته که همین موضوع باعث افزایش مصرف آب شده است.

نیکداد با اشاره به شناسایی مشترکین پرمصرف، یادآور شد: مشترکین پرمصرف شناسایی شده و در مرحله اول به آنها اخطار داده می‌شود و در صورت تداوم مصرف و عدم توجه به اخطار مشترکین به شرکت آب و فاضلاب فراخوانده می‌شوند.

وی درباره وضعیت آب روستایی، بیان کرد: اکثر روستاهای استان از منابع چاه، چشمه و قنات استفاده می‌کنند که کاهش بارندگی به طور قطع منجر به کاهش تولید آب روستاها خواهد شد که درخواست ما همیشه از روستائیان و مشترکین شهری این است که مدیریت مصرف را در برنامه خود قرار دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه