English

جواد غفاریان طوسی:

افزایش ۲ برابری کمکهای نیکوکاران خراسان رضوی برای آزادی زندانیان

رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا و شرایط سخت اقتصادی و کسب و کار، خوشبختانه شاهد افزایش کمکهای مردمی در ستاد دیه و کمک به آزادی زندانیان خراسان رضوی بوده ایم.

افزایش ۲ برابری کمکهای نیکوکاران خراسان رضوی برای آزادی زندانیان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد غفاریان طوسی رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان خراسان رضوی گفت: پارسال خیران این استان ۱۵ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند که در مقایسه با سال ۹۸ بیش از ۲ برابر شده است.

جواد غفاریان طوسی: باید توجه داشت پارسال خیرین همچون دیگر اقشار جامعه با شرایط خاص اقتصادی ناشی از کرونا  در کسب و کارها مواجه بودند اما باز هم با رشد قابل توجه کمک های خیرین مواجه بوده‌ایم.

وی گفت: پارسال ۹۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرونده جرائم مالی در ستاد دیه خراسان رضوی رسیدگی شد و به اصطلاح فصل خصومت در آنها به وقوع پیوست.

رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان خراسان رضوی ادامه داد: از مجموع مبلغ این میزان جرائم مالی بیش از ۳۲ میلیارد تومان با گذشت شاکیان تامین شده و ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز آورده مددجویان و یا خانواده آنان بوده است.

غفاریان طوسی افزود: ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز با تسهیلات بانکی صندوق تامین خسارات بدنی پرداخت شده که باید مددجو اقساط آنرا پرداخت کند.

وی بیان کرد: ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز با پذیرش اعسار  مددجو برای وی قسط بندی شد و در مجموع ۱۵ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان نیز از طریق ستاد دیه استان و در قالب کمک خیرین به صورت بلاعوض تامین شده است.

رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان خراسان رضوی همچنین اظهار داشت: مراسم گلریزان ماه مبارک رمضان امسال توسط خیران استان برای آزادی ۵۳۹ زندانی و محکوم جرایم غیرعمد به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ۵۰۳ نفر از این افراد محکومان مالی هستند که به خاطر چک برگشتی، ورشکستگی و از این قبیل موارد، دوران محکومیت خود را در زندانهای استان سپری می‌کنند و بقیه نیز به پرداخت دیه در حوادث کارگاهی، رانندگی و نظایر آن محکوم شده‌اند.

غفاریان طوسی در خاتمه اعلام کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، نیکوکاران و خیران استان می‌توانند با مراجعه به ستاد دیه یا از طریق درگاه اینترنتی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان نیازمند خراسان رضوی به آدرس http://www.khorasanipro.ir برای مشارکت در آزادی زندانیان کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه