English

ایمانعلی ایمانی خبر داد:

ثبت اشتغال ۱۵۰صنعتگر مشگین شهری در پنجره واحد استغال استان

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی شهرستان مشگین ‌شهر گفت: در سال گذشته اشتغال 150 فعال صنایع ‌دستی شهرستان مشگین‌ شهر در پنجره واحد اشتغال استان به ثبت رسیده است.

ثبت اشتغال 150صنعتگر مشگین شهری در پنجره واحد استغال استان

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ایمانعلی ایمانی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر گفت: از جمله برنامه‌های سال گذشته در حوزه صنایع‌دستی برای ترویج تولیدات این حوزه برگزاری دوره‌های آموزشی بوده که در این راستا دوره‌های آموزشی کوتاه‌‌مدت در مرکز آموزش صنایع‌دستی شهرستان در رشته‌های سفالگری، ورنی‌بافی، معرق چوب، پیکرتراشی و ساخت سازهای سنتی برگزار شده است.

وی با اشاره به برپایی بازارچه دائمی صنایع‌دستی در مجموعه تاریخی و فرهنگی بقعه شیخ حیدر در سال گذشته بیان کرد: صدور مجوز مشاغل خانگی و امورات مربوط به مشاغل خانگی برای 30 نفر، صدور کارت شناسایی برای شاغلان صنایع‌دستی به تعداد 28 مورد و تمدید 15 فقره مجوز پروانه تولید انفرادی و انجام امورات بازدید نیز در این مدت انجام شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر مدیریت سامانه کارا، سامانه صدور مجوز مشاغل خانگی، سامانه صدور مجوزهای سه‌گانه صنایع‌دستی، سامانه رصد اشتغال و سامانه پنجره واحد اشتغال را از دیگر اقدامات سال گذشته برشمرد و گفت: ثبت اشتغال 150 نفر در پنجره واحد اشتغال استان و تشکیل پرونده و معرفی 15 فقره از شاغلان صنایع‌دستی برای برخورداری از تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت و خوداشتغالی به کمیته اشتغال استان از دیگر اقدامات بود.

ایمانی پرداخت تسهیلات بانکی مشاغل خانگی صنایع‌دستی برای 4 طرح پشتیبان و 35 طرح مستقل، معرفی و انجام امورات برخورداری از بیمه صندوق روستایی 40 نفر از صنعتگران صنایع‌دستی شهرستان و معرفی 10 نفر از صنعتگران شهرستان به اداره‌کل استان برای دریافت تسهیلات بانکی بلاعوض کرونا هر کدام به مبلغ 10 میلیون ریال را از جمله اقدامات سال 99 این شهرستان در حوزه صنایع دستی عنوان کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز آموزش صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر عنوان کرد: با برگزاری دوره آموزشی 20 فقره مجوز فعالیت صنایع‌دستی در دهستان صلوات به عنوان دهستان پایلوت در جلوگیری از مهاجرت و توزیع عادلانه خدمات و رونق کسب و کار صادر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی