English

قم در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت/ در وضعیت قرمز کرونایی هرگونه تجمعی ممنوع است

استاندار قم گفت: در وضعیت قرمز کرونایی هرگونه تجمعی ممنوع است و در این بین تفاوتی بین تجمعات مذهبی، ملی وغیره وجود ندارد.

قم در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت/ در وضعیت قرمز کرونایی هرگونه تجمعی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری، افزود: قم وارد موج چهارم کرونایی شده و باید مانند موج های قبلی تعامل همگانی برای مقابله با آن پای کار بیاید.

سرمست گفت: در موج های قبلی کرونا و به ویژه موج اول شاهد ایجاد موجی از هم افزایی، تعامل، ایثار و هم صدایی مردم بودیم.

استاندار قم افزود: با وجود برخی انتقادات اما همچنان درصد رعایت پروتکلهای بهداشتی در این استان مطلوب تر از بسیاری از استانهای دیگر است.

به گفته وی، موقعیت مذهبی، علمی و جغرافیایی قم سبب شده تا سالانه میلیونها مسافر و زائر وارد این استان شده و از این نظر قم تفاوت اساسی و معناداری با سایر استانها دارد.

سرمست عنوان کرد: ۶۰ درصد اقتصاد قم بر مدار خدمات تعریف شده و در طول ۱۳ ماه گذشته بخش خدمات و کسبه و اصناف خسارت های مادی بسیار شدیدی را متحمل شده اما با این وجود قم بیشترین ماندگاری در شرایط آبی را تجربه کرده است.

وی با تاکید بر ملزم بودن قم بر اجرای تصمیمات ملی، گفت: مبنای ما در تصمیم گیری های داخل استانی و متناسب سازی برنامه ها در مصوبات ملی؛ صرفا نظر تخصصی مسوولان بهداشتی است.

استاندار قم اضافه کرد: از اداره کل تبلیغات اسلامی قم انتظار داریم نسبت به برگزاری آیین های مذهبی پیشنهادات تخصصی خود را ارائه دهند اما سازوکار نهایی ما در تصمیم گیری فقط نظر تخصصی دانشگاه علوم پزشکی است.

سرمست ادامه داد: اگر ما اجازه می دادیم تا مراسم نیمه شعبان با حضور گسترده مردم برگزار شود امروز بسیاری از افراد معاند ورود قم به موج چهارم کرونا را به افراد متدین و دیندار نسبت می دادند.

استاندار قم اظهار کرد: ایجاد دوگانگی بین اقتصاد و سلامت و دیانت و سلامت به صلاح کشور نیست و همه باید به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا پایبند باشند.

به باور وی، بخش خصوصی ظرفیت و آمادگی لازم برای واردات واکسن کرونا را دارند و دانشگاه علوم پزشکی باید بستر فعالیت بخش خصوصی را فراهم نماید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه