English

در بندر شهید رجایی صورت گرفت:

ارتقا مکانیزم عملکرد تجهیزات بندری با اتکا به دانش بومی

ارتقا مکانیزم عملکرد تجهیزات بندری با اتکا به دانش بومی در بندر شهید رجایی صورت گرفت.

ارتقا مکانیزم عملکرد تجهیزات بندری با اتکا به دانش بومی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمدرضا پور رجبی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام عملیات موفقیت آمیز تعویض انرژی چین و کابل های ترولی جرثقیل کانتینری شماره 18 بندر شهید رجایی با تلاش متخصصان داخلی این بندر خبر داد.

پور رجبی بیان داشت: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین مقابله با شرایط متاثر از تحریمها، مجموعه تیم فنی بندر شهید رجایی با بهره گیری از دانش بومی و استفاده از محصولات داخلی در بسیاری از زمینه ها نظیر دانش طراحی، ساخت و تعمیرات تجهیزات استراتژیک بندری  اقدامات کردند و به توفیقات قابل توجهی دست یافته اند.

وی خاطر نشان کرد: چنین رویکردی به ساخت و ارتقا مکانیزم های عملکردی در تجهیزات استراتژیک بندری همچون جرثقیل های تخلیه و بارگیری کانتینر گنتری کرین منجر شده که علاوه بر اشتغالزایی باعث کاهش خروج ارز از کشور شده است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تلاش‌های اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی بندر شهید رجایی برای خودکفایی کشور در زمینه تعمیر تجهیزات استراتژیک بندری اظهار داشت: بر همین اساس، پروژه تعویض انرژی چین وکابل کشی سیستم ترولی و راه اندازی گنتری کرین شماره 18 در بزرگترین پایانه کانتینری ایران، طی 30 روز کاری و در ارتفاع 50 متر از سطح زمین و دریا با موفقیت به پایان رسید.

پور رجبی اعتبار اجرای پروژه جرثقیل ابر سازه یکهزار و 700 تنی را رقمی بالغ بر 40 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تیم فنی تعمیرات با سرپرستی متخصصان کار در ارتفاع، این اقدام مهم را با رعایت الزامات ایمنی طی 2 هزار نفر ساعت کار به انجام رساندند.

شایان ذکر است با برخورداری از پیشرفته‌ترین پایانه ها و تجهیزات کانتینری و برخورداری از 30 دستگاه گنتری کرین انجام 85 درصد کل آمار جابجایی کالاهای کانتینری کشور را  برعهده دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه