English

مدیرکل تعزیرات حکومتی یزد اعلام کرد:

رسیدگی بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ پرونده قاچاق کالا و ارز استان یزد در سال ۹۹

مدیرکل تعزیرات حکومتی یزد، گفت: در سال ۹۹ به بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ پرونده در حوزه‌های قاچاق کالا و ارز، بهداشت و درمان و کالا و خدمات در شعب تعزیرات حکومتی استان یزد رسیدگی شده است.

رسیدگی بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ پرونده قاچاق کالا و ارز استان یزد در سال 99

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علی اکبر مختاری مدیرکل تعزیرات حکومتی یزد از رشد ۶ درصدی پرونده‌های تخلف حوزه قاچاق کالا و ارز در سال ۹۹ نسبت به مشابه سال قبل در استان خبر داد.

مختاری گفت: در سال ۹۹ به بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ پرونده در حوزه‌های قاچاق کالا و ارز، بهداشت و درمان و کالا و خدمات در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه محکومیت‌هایی از جمله جریمه نقدی، ضبط کالا، تعطیلی واحد غیر مجاز، استرداد حق شاکی در این پرونده‌ها اعمال شده تصریح کرد: متهمان این پرونده‌ها بیش از یک هزار و ۳۴۲ میلیارد ریال جریمه نقدی شده‌اند.

این مسئول گفت: در حوزه قاچاق کالا و ارز هزار و ۴۲۶ فقره پرونده با بیش از ۸۸۷ میلیارد ریال، حوزه بهداشت و درمان هزار و ۴۴۷ فقره پرونده با بیش از پنج میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال و در حوزه کالا و خدمات هفت هزار و ۸۳۲ فقره پرونده با بیش از ۴۴۹ میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.

مختاری اظهار کرد: گرانفروشی، عدم درج قیمت، خرید و فروش بر خلاف ضوابط، عرضه خارج از شبکه و عدم ارائه فاکتور از مهمترین تخلفات صنفی در حوزه کالا و خدمات می‌باشد.

قاچاق کالا در هر اقتصادی سبب مختل شدن شاخص‌های رقابت، شفافیت، کیفیت، سلامت و بهداشت محصول  و افت اثربخشی سیاست‌گذاری‌ها و فقر کارآمدی مدیریت بازار می‌شود و فرایندی تمام برای اقتصاد سالم است.

یزد موقعیت ویژه‌ای در اتصال استان‌های جنوبی و شرقی ایران به مرکز، شمال و غرب کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب، بعضا راه های آن برای انتقال کالای قاچاق مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه