English

مرتضی اشرفی:

خراسان رضوی ۳۷۹ میلیون دلار واردات و ۳۰۴ میلیون دلار صادرات داشته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با حجم بالای واردات و صادرات در استان که یکی از قطبهای تجاری کشور می باشد و ارتباط تجاری با چین، هلند، عمان، ارمنستان و تاجیکستان طی یک سال اخیر نشانگر بهبود در بازار‌های صادرات این استان است.

خراسان رضوی ۳۷۹ میلیون دلار واردات و ۳۰۴ میلیون دلار صادرات داشته است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مرتضی اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: حجم واردات کالا به خراسان رضوی نیز در این مدت ۱۸۸ هزار تن به ارزش ۳۷۹ میلیون دلار بود و صادرات کالا از این استان طی یک سال اخیر به ۲ میلیون و ۶۸۳ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۳۰۴ میلیون دلار رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: هرچند صادرات کالا در سال گذشته به دلایلی از جمله بحران جهانی شیوع کرونا و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی روند کاهشی داشت اما خراسان رضوی با برخورداری سهم چهار درصدی از سبد صادرات کشور جزو معدود استان‌هایی بود که تراز بازرگانی مثبت داشت.

مرتضی اشرفی

اشرفی بیان کرد: بر این اساس تراز بازرگانی خارجی خراسان رضوی در سال گذشته مثبت و معادل ۹۵۲ میلیون دلار ثبت شد.

او تصریح کرد: رشد صادرات کالا از خراسان رضوی به چین، هلند ، عمان، ارمنستان و تاجیکستان طی یک سال اخیر نشانگر بهبود تنوع در بازار‌های مقصد صادرات این استان است.

تقویت امید و ثبات اقتصادی باعث تعالی بخشی تولید و رشد سرمایه گذاری می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: با وجود همه محدویت‌ها سال گذشته رشد ۵۷ درصدی صادرات کالا از خراسان رضوی به چین، رشد ۲۷۰ درصدی آن به هلند و افزایش ۵۱ درصدی صادرات به عمان ثبت شد.

اشرفی اظهار کرد: حجم صادرات خراسان رضوی به ارمنستان نیز در یک سال اخیر ۲۱۸ درصد و به تاجیکستان ۳۵ درصد افزایش یافت.

معاون استاندار خراسان رضوی، کشور‌های افغانستان، ازبکستان، عراق، ترکمنستان و پاکستان را پنج کشور نخست مقصد کالا‌های صادراتی این استان بر اساس ارزش دلاری آن‌ها در سال گذشته اعلام کرد.

در خاتمه مرتضی اشرفی بیان داشت: تراز بازرگانی خارجی خراسان رضوی در سال گذشته مثبت و معادل ۹۵۲ میلیون دلار ثبت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه