English

رئیس اداره رصد و امدادفرهنگی حوزه علمیه:

بانوان دارای نقش بی‌بدیلی در زمینه‌سازی برای ظهور هستند

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه اظهار داشت: بانوان با توجه به جایگاهی که در خانواده و جامعه دارند، دارای نقش بی‌بدیلی در زمینه‌سازی برای ظهور هستند.

بانوان دارای نقش بی‌بدیلی در زمینه‌سازی برای ظهور هستند

زاهره سادات میرجعفری در گفتگو با خبرنگار موج قم با گرامیداشت نیمه شعبان اظهار داشت: همه انسان‌ها در برابر امام عصرِ خود مسئول هستند و باید برای زمینه سازی ظهور آن حضرت تلاش کنند.

رئیس اداره رصد وامدادفرهنگی حوزه علمیه افزود: در این میان زنان علاوه بر نقش عمومی که همة انسان‌ها برعهده دارند، می توانند در بسیاری از عرصه‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی به ایفای نقش بپردازند و زمینه ظهور در جامعه دینی را فراهم کنند.

وی بیان کرد: زن به منزله محور اساسی خانواده دارای آثار روحی و روانی زیادی بر اعضاء است و از جنبه‌های مختلف همسری و مادری می‌تواند نقش تربیتی مهمی برای زمینه‌سازی ظهور ایفاء کند.

میرجعفری عنوان کرد: مادران، بهترین مربیان نسل آینده در مسائل اعتقادی و دینی و تربیتی هستند و می‌توانند با اعمال و رفتار خود تاثیر گذار باشند و جامعه‌ای را رقم بزنند که همواره در انتظار موعود است.

وی تصریح کرد: مادران به دلیل جایگاه عاطفی که در خانواده دارند،می توانند بهترین مربی و پرورش دهنده و انتقال دهندة علوم و معارف اهل بیت(ع) باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد:جایگاه ارزشی و تربیتی مادران در اسلام بسیار والاست و در احادیث مختلفی به آن اشاره شده است، قطعا فرزندان اگر مهدوی و منتظر تربیت شوند، از بسیاری از آسیب‌ها مصون می‌مانند.

وی گفت: جامعه ما به عنوان جامعه‌ای اسلامی و پویا باید زمینه ساز ظهور ولی عصر(عج) باشد، در این میان همان طور که زنان دارای نقش مهمی در ایجاد تمدن نوین اسلامی‌اند، با توجه به جایگاهی که در خانواده و جامعه دارند، دارای نقش بی‌بدیلی در زمینه‌سازی برای ظهور نیز هستند.

میرجعفری افزود: زن عنصر بسیار مهم و سازنده در تمدن نوین اسلامی است و با نقش تربیتی خود، در جامعه اثربخش است و اگر زن به خودسازی بپردازد توانسته نسلی اثربخش را تربیت کند که نسبت به جامعه و سرنوشت دیگران بی‌تفاوت نیست و درصدد زمینه سازی برای ظهور است.

وی تصریح کرد: ما زنان بزرگی را درصدر اسلام الگو‌های موفق داریم که از جایگاه عبادی و اجتماعی و تربیتی زیادی برخوردار بودند، بانوانی چون حضرت خدیجه(س) و حضرت فاطمه(س) که در پیشرفت و اعتلای اسلام اثرگذار بودند و از طرفی در تربیت فرزندان نیز از جایگاه والایی برخوردار بودند.

این استاد حوزه بیان کرد: باید بتوانیم چنین شخصیت‌هایی را به خوبی به جامعه اسلامی و دینی معرفی کنیم و جامعه را به سمت چنین ویژگی‌هایی رهنمون سازیم.

وی اظهار داشت: طبق روایات «اَفضَلُ الاَعمال آُمَّتی اِنتظارالفَرَج»، یعنی انتظار فرج به عنوان بهترین عمل باید مورد توجه باشد، با توجه به اینکه زنان نیمی از پیکره جامعه هستند باید نسلی مسئولیت پذیر و آماده ظهور تربیت کنند.

میرجعفری عنوان کرد: انسان منتظر وظیفه دارد محبت خود را به امام زمان (عج) روز به روز گسترش دهد و ما امیدواریم بانوان جامعه دینی ما با شناخت رسالتی که نسبت به آماده سازی ظهور دارند در این باره گام بردارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه