English

رسول کوهستانی پزوه خبر داد:

افزایش ۲۲ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان در سال ۹۹

مدیرکل گمرکات استان اصفهان از افزایش 22درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان در سال 99 خبر داد.

افزایش 22 درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان در سال 99

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، رسول کوهستانی پزوه بیان داشت: درآمد گمرکات استان اصفهان در سال گذشته بالغ ۴ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال بوده است که علی رغم شیوع ویروس کرونا و بسته بودن مرزها در مقاطعی از سال گذشته؛ در مقایسه با سال قبل ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: مطابق قانون و مقررات وصول حقوق ورودی ، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شهرداری و سایر عوارض ها نظیر یک درصد هلال احمر و حتی به منظور حمایت از تولیدات داخلی وصول عوارض صادراتی برای کالاهای مانند سنگ های خام و کار نشده ، حبوبات ، مرغ، شیر خشک صنعتی و...به عهده گمرک می باشد.

کوهستانی پزوه  اذعان داشت: طی این مدت بالغ بر یک هزار و ۹۳۰ میلیارد  ریال ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری توسط گمرکات استان وصول گردیده است که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه گفت: در سال ۱۳۹۹ ، گمرکات استان اصفهان یک هزار و ۸۵۲ میلیارد   ریال حقوق گمرکی و سود بازرگانی از کالاهای وارداتی دریافت نموده که نسبت به سال قبل ۵ درصد رشد داشته است .

مدیرکل گمرکات استان اصفهان سایر درآمدهای گمرکات استان اصفهان را ۵۹۲ میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد : این درآمدها  بابت عوارض های صادراتی ، یک درصد هلال احمر و سایر مواردی است  که وصول آنها مطابق قانون و آیین نامه ها و مقررات  به عهده گمرک می باشد، اخذ گردیده است .

وی در خصوص ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی ، فعالان مجاز اقتصادی  بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون بابت حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری  ۳۴۲ میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی مدت دار اخذ گردیده است و برای فعالان مجاز اقتصادی از زمان درخواست ضمانت نامه بانکی یکساله اخذ گردیده است .

 مدیرکل گمرکات استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹  شرکت فعال مجاز اقتصادی در استان اصفهان وجود دارند که نسبت به سال قبل حدود  ۷ برابر رشد داشته است و تصریح کرد: تعداد انبارهای اختصاصی زیر کلید گمرکات استان اصفهان ۳۴ باب می باشد که نسبت به سال قبل بیش از ۴ برابرافزایش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه