English

در ۱۱ ماهه سال جاری صورت گرفت؛

درآمد بیش از ۳ هزار میلیارد ریالی گمرکات استان اصفهان

مدیرکل گمرکات استان اصفهان از درآمد بیش از 3 هزار میلیاردی گمرکات استان اصفهان در 11 ماهه سال جاری خبر داد.

درآمد بیش از 3 هزار میلیارد ریالی گمرکات استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، رسول کوهستانی پزوه بیان داشت : در 11 ماهه سال 1399 در آمد گمرکات استان اصفهان بالغ 3 هزار میلیارد و 223  ریال بوده است که علی رغم شیوع ویروس کرونا و بسته بودن مرزها در مقاطعی از سال جاری؛ در مقایسه با سال قبل کاهش نداشته و معادل سال 1398 بوده است .

وی اظهار داشت: مطابق قانون و مقررات وصول حقوق ورودی ، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شهرداری و سایر عوارض ها نظیر یک درصد هلال احمر و حتی به منظور حمایت از تولیدات داخلی وصول عوارض صادراتی برای کالاهای مانند سنگ های خام و کار نشده ، حبوبات ، مرغ و...به عهده گمرک می باشد .

این مقام مسئول  اذعان داشت: طی این مدت بالغ بر یک هزار میلیارد و 555 میلیون ریال 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری توسط گمرکات استان وصول گردیده است که 48 و 3 دهم درصد از کل در آمد گمرکات استان اصفهان به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در 11 ماهه 1399 ، گمرکات استان اصفهان یک هزار میلیارد و 548 میلیون ریال حقوق گمرکی و سود بازرگانی از کالاهای وارداتی دریافت نموده که 48 درصد از کل در آمد گمرکات استان اصفهان به خود اختصاص داده است .

مدیرکل گمرکات استان اصفهان سایر درآمدهای گمرکات استان اصفهان را 119 میلیارد ریال برشمرد و تصریح کرد: این درآمدها  بابت عوارض های صادراتی ، یک درصد هلال احمر و سایر مواردی است  که وصول آنها مطابق قانون و آیین نامه ها و مقررات  به عهده گمرک می باشد اخذ گردیده است که 3 و 7 دهم درصد از کل درآمد به خود اختصاص داده است .

وی در خصوص ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی ، فعالان مجاز اقتصادی  بیان داشت : از ابتدای امسال تاکنون بابت حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری بالغ بر 340 میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی مدت دار اخذ گردیده است که جهت فعالان مجاز اقتصادی از زمان درخواست ضمانت نامه بانکی یکساله اخذ گردیده است.

رسول کوهستانی پزوه بیان داشت :طی ۱۱ ماهه امسال جهت ورود موقت ، صادرات و تضمین انبارهای اختصاصی ۲۵۷ میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی اخذ گردیده است.

 مدیرکل گمرکات استان خاطر نشان کرد: در حال حاضر 23 شرکت فعال مجاز اقتصادی در استان اصفهان وجود دارند که نسبت به سال قبل حدود  6 برابر رشد داشته است و تصریح کرد: تعداد انبارهای اختصاصی زیر کلید گمرکات استان اصفهان ۳۴ باب می باشد که نسبت به سال قبل بیش از ۴ برابرافزایش داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه