English

رئیس دانشگاه صنعتی قم:

جذب دانشجوی بین‌المللی توسط دانشگاه صنعتی قم از سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود

رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: با توجه به کسب مجوزهای لازم در سال گذشته، جذب دانشجوی بین‌المللی توسط دانشگاه صنعتی قم از سال 1400 آغاز می‌شود.

جذب دانشجوی بین‌المللی توسط دانشگاه صنعتی قم از سال 1400 آغاز می‌شود

دکتر جلال رضائی نور در گفتگو با خبرنگار موج در قم، پیرامون اخذ مجوز در جذب دانشجوی بین‌المللی اظهار داشت: در جهت جذب دانشجوی بین‌المللی یک سری شاخصه‌هایی تعیین شده است که شامل استاندارد بودن فضای آموزشی، ورزشی ، رفاهی، تفریحی و فضای سبز از لحاظ کمی و کیقی می‌باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: همچنین باید اساتید و اعضای هیات علمی نیز به لحاظ کیفی و کمی مورد تائید باشد و سامانه ها و کیفیت و در دسترس بودن آن به خوبی احراز شود.

وی بیان کرد: اواخر سال 97 در بازدید وزارت علوم، ایراداتی به وضعیت عمرانی و فضای دانشگاهی گرفته شد که بخش زیادی از این ایرادات را رفع کردیم.

رضائی نور عنوان کرد: در سال 98 نیز در بازدید مجدد، ایراداتی به مباحث مرتبط به فضای ورزشی و تعداد اساتید و اعضای هیات علمی گرفته شد که آن را ارتقاء دادیم و 17 نفر عضو جدید هیات علمی  نخبه جذب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال 99 نیز مجدد درخواست بازنگری کردیم که با توجه به اخذ استانداردهای لازم، مجوز جذب دانشجوی بین‌المللی اعطا شد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم تصریح کرد: با توجه به کسب مجوزهای لازم در سال گذشته، جذب دانشجوی بین‌المللی توسط دانشگاه صنعتی قم ازمهرماه  سال 1400 آغاز می‌شود.

وی گفت: تبلیغات را در جهت جذب دانشجوی بین المللی آغاز کرده‌ایم و با توجه به تحصیل دانشجویان و طلاب خارجی در قم و جایگاه این شهر در عرصه بین‌الملل، ظرفیت خوبی در جذب دانشجوی بین المللی دیده می شود.

رضائی نور افزود: در حال حاضر نیز سایت دانشگاه صنعتی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی فعال است و تبلیغاتی به صورت تیزر و کلیپ جهت معرفی دانشگاه در سطح بین‌الملل در حال تولید و بارگذاری است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط کرونا و توسعه زیرساختهای فضای مجازی، هزینه سرویس‌ها و خدمات آموزشی در جذب دانشجوی بین المللی نیز کمتر است و این امر فرصت خوبی در جهت تحصیل در رشته‌های مختلف در سطح بین‌الملل به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه صنعتی قم عنوان کرد: دانشگاه صنعتی قم در سال۱۳۸۷با دو رشته مهندسی کامپیوترو مهندسی صنایع شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر بیش از دو هزار دانشجو درهشت رشته کارشناسی و ۱۶ رشته کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل‌اند و 64 عضو هیات علمی نیز در دانشگاه فعال هستند.

وی اظهار داشت: از سال 97 تاکنون 30 درصد به تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی قم افزوده شده و تا شهریور 1400 نیز 10 نفر عضو هیئت علمی دیگر جذب می‌کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه