English

رئیس دانشگاه صنعتی قم:

دانشگاه صنعتی قم در پویایی، سرعت عمل و الکترونیکی شدن فرآیندهای دانشگاهی پیشگام است

رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: دانشگاه صنعتی قم در پویایی، سرعت عمل و الکترونیکی شدن فرآیندهای دانشگاهی پیشگام است.

دانشگاه صنعتی قم در پویایی، سرعت عمل و الکترونیکی شدن فرآیندهای دانشگاهی پیشگام است

به گزارش خبرگزاری موج قم، جلال رضائی نور با اشاره به وضعیت دانشگاه صنعتی قم در روزهای پایانی سال عنوان کرد: این دانشگاه با وجود سپری کردن روزهای تعطیل، تحولات خوبی را در ارتباط با دانشجویان به دست آورده و در پویایی، سرعت عمل و الکترونیکی شدن فرآیندهای دانشگاهی پیشگام است.

رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: این تحولات از طریق وبسایت و کانال‌های خبری در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و حتی در زمینه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی نیز با دانشجویان در ارتباط هستیم.

وی بیان کرد: بر اساس خط مشی‌های ابلاغی از سوی مقام عالی وزارت و استاندار محترم، فعالیت‌های دانشگاه در بازه زمانی 10 الی 28 اسفندماه به گونه ای برنامه‌ریزی شده است که فعالیت های جاری دانشگاه به بهترین شکل ممکن تداوم یابد.

رضائی نور عنوان کرد: از جمله راهکارهای جایگزین نظیر آموزشهای مجازی و دورکاری به منظور جبران زمان از دست رفته شامل الکترونیکی شدن فرایندهای دانشگاه، برگزاری کلاسهای درس به صورت الکترونیکی و برگزاری جلسات کاری به صورت مجازی و تقلیل ساعت حضور کارکنان بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین امکان بهره مندی حداکثری از مرخصی استحقاقی، ضدعفونی نمودن فضای دانشگاه، الزام همکاران به رعایت اصول بهداشتی، قطع موقت سیستم کنترل و حضور اثر انگشتی توقف فعالیت‌های سلف سرویس و آبدارخانه ها از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

رئیس دانشگاه صنعتی قم در خصوص الکترونیکی نمودن فرایندهای دانشگاه بیان کرد: از سال گذشته برنامه ریزی ویژه الکترونیکی شده فرایندهای دانشگاه آغاز شده و مدتی است فرایندهای اداری و ستادی دانشگاه کاملا الکترونیکی شده است.

وی گفت: با تعریف فرایندها در بستر وب نیاز به حضور ارباب رجوع حداقل شده است، پس از شیوع ویروس کرونا اطلاع رسانی برای پیگیری الکترونیکی و عدم مراجعه به دانشگاه به نحو مناسب در وبسایت و کانالهای خبری دانشگاه انجام شده است و هر یک از دانشجویان و یا ارباب رجوعان محترم می توانند از طریق میز خدمت الکترونیکی یعنی از بستر وبسایت دانشگاه کلیه درخواست های خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنند و به درخواست‌های آنان نیز در اسرع وقت رسیدگی و پاسخ داده می‌شود.

رضائی نور در خصوص برگزاری کلاسهای درس به صورت الکترونیکی عنوان کرد: کلیه هماهنگی های لازم برای برگزاری کلاس‌های درس به صورت الکترونیکی در زمان کوتاهی انجام گرفت و از روز شنبه هفته جاری کلاس‌های درس به صورت الکترونیکی در حال اجراست.

وی میزان همکاری و استقبال دانشجویان و اساتید در این طرح را مطلوب و شایسته تقدیر دانست و اظهار کرد: همچنین با اقدامات انجام شده توسط حوزه انفورماتیک دانشگاه، از هشتم اسفندماه امکان برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانس فراهم و جلسه هیات رییسه بصورت مجازی برگزار شد و تا عادی شدن شرایط امکان برگزاری کلیه جلسات به صورت مجازی وجود دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم بیان کرد: تقلیل ساعت حضور کارکنان با هدف حفظ سلامت کارکنان و کاهش مدت حضور در دانشگاه، به استناد تبصره 2 ماده 28 آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی و همسو با بخشنامه ارسالی از سوی استانداری قم، با توجه به شرایط خاص پیش آمده، ساعت کار اداری دانشگاه از ساعت 9 لغایت 12 تعیین شد.

وی عنوان کرد: امکان بهره مندی حداکثری از مرخصی استحقاقی یکی دیگر از رویکردهای دانشگاه صنعتی است که با برنامه‌ریزی وظایف و فعالیت های باقیمانده در انتهای سال و با توجه به عدم حضور دانشجویان امکان استفاده حداکثری کارکنان از مرخصی استحقاقی فراهم شود.

رضائی نور همچنین اظهار کرد:یکی دیگر از اقدامات، ضدعفونی نمودن فضای عمومی دانشگاه است که در این باره فضای عمومی دانشگاه در روز جمعه به صورت کامل ضدعفونی شده و در خلال ساعت کاری نیز چند نوبت تمامی دستگیره ها، کلیدهای های روشنایی و آسانسور و سایر نقاط پرکاربرد ضدعفونی می‌شوند.

وی گفت: فرایند ضدعفونی محیطی دانشگاه در طول هفته تداوم دارد، ضمن اینکه الزام همکاران به رعایت اصول بهداشتی یکی دیگر از اقدامات است و به همکاران دانشگاه توصیه اکید شده است که با ماسک و دستکش در محیط کار حاضر شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی قم در خصوص دیگر اقدامات در مواجهه با کنترل بیماری کرونا در سطح دانشگاه تصریح کرد: زمینه‌سازی برای تخلیه آرام و بدون استرس سراهای دانشجویی با هماهنگی شورای صنفی دانشجویی و مسئولین دانشگاه مفید و ضدعفونی کردن سراهای دانشجویی و تعطیلی آنها و رصد آیین‌نامه‌ها، بخش‌نامه‌ها و توصیه نامه‌های ابلاغی از مراکز بالادستی و رصد فعالیت‌های مرتبط در دیگر دانشگاه‌ها در فضای مجازی از جمله این اقدامات است.

وی بیان کرد: پیگیری امور دانشجویی و پاسخگویی به دانشجویان از طریق فضای مجازی با همکاری شورای صنفی دانشجویی و ارتباط مجازی با انجمن‌های علمی، کانون‌ها و تشکل‌ها جهت پیگیری امور و تجهیز مرکز بهداشت به وسایل ضدعفونی کننده و درمانی و تقویت مشاوره‌های روحی و روانی به دانشجویان بصورت مجازی از دیگر اقدامات است.

رضائی نور گفت: پاسخگویی حداکثری به دانشجویان از طریق تلفن و سیستم‌های مجازی و ایمیل جهت دریافت برخی مدارک جهت تکمیل درخواست‌های وام دانشجویان و لغو کلیه مسابقات ورزشی داخل دانشگاهی کارکنان و دانشجویان نیز دیگر اقدامات است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه