English

وضعیت جوی و دریایی هرمزگان

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: با گذر ابر از روی استان، احتمال بارش خفیف و پراکنده در برخی نقاط شمالی، شرقی و برخی نقاط مستعد استان دور از انتظار نیست.

وضعیت جوی و دریایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان کیانوش عارفی معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان در تشریح وضعیت جوی و دریایی استان اینگونه اذعان داشت: طی روز جاری در غالب نقاط استان غبار محلی پدیده غالب خواهد بود، در برخی نقاط استان کاهش میدان دید افقی نیز پیش بینی می شود. با گذر ابر از روی استان، احتمال بارش خفیف و پراکنده در برخی نقاط شمالی، شرقی و برخی نقاط مستعد استان دور از انتظار نیست. 

وی افزود: دریا در محدوده تنگه ی هرمز در ساعات بعدازظهر با افزایش سرعت باد جنوب غربی (گاهی تا 34 کیلومتر در ساعت) کمی مواج خواهد شد، توصیه می شود شناورهای سبک در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب از تردد دریایی در این نواحی خودداری نمایند، در طول شب از میزان سرعت باد و تلاطم دریا کاسته خواهد شد.

وی عنوان کرد: از روز شنبه وزش بادهای نسبتا شدید غربی از خلیج فارس و غرب تنگه هرمز آغاز خواهد شد و طی روز یکشنبه با شدت بیشتر (با حداکثر سرعت 55 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج 200 سانتی متر)، همه مناطق دریایی استان را در بر خواهد گرفت و روز دوشنبه نیز وزش بادهای غربی تداوم خواهد داشت، لذا توصیه می شود با توجه به مواج شدن دریا و احتمال اختلال در ترددهای دریایی، تمهیدات لازم در بنادر و اسکله های استان صورت پذیرد. شایان ذکر است طی این مدت بروز گرد وغبار نیز دور از انتظار نیست.

وی در پایان اضافه کرد :از لحاظ دمایی طی امروز در غالب نقاط استان افزایش نسبی دما در طول روز پیش بینی می شود. از فردا به تدریج از میزان گرمای هوا در ساعات ظهر کاسته خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه