English

محمدصادق بصیری:

ورود و خروج به شهرهای نارنجی و قرمز در ایام نوروز ممنوع است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار داشت: طبق قانون، سفر به شهرهای آبی و زرد بلامانع بوده ولی ورود خودروها با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی و قرمز و خروج خودروها با پلاک های بومی از این شهرها ممنوع می باشد.

ورود و خروج به شهرهای نارنجی و قرمز در ایام نوروز ممنوع است

به گزارش خبرگزاری موج کرمان، محمدصادق بصیری،  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان امروز 27 اسفندماه در جلسه فوق العاده قرارگاه فرماندهی مدیریت بیماری کرونا با موضوع مدیریت سفرهای نوروزی ضمن تبریک روز پاسدار گفت: هدف از برگزاری این جلسه هماهنگی و تببین دستور العمل‌های هماهنگی و اجرایی سفرهای نوروزی ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی با بیان اینکه تکلیف دستگاه‌ها برای سفرهای نوروزی در این دستورالعمل مشخص و این دستورالعمل به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده است افزود: احتمال تغییر رنگ در شهرستان های کشور برای تعطیلات نوروز وجود دارد و بر همین اساس باید استان در آمادگی کامل به سر ببرد.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا درباره رنگ‌بندی شهرهای کشور گفت: هم اکنون 31 شهر کشور در وضعیت نارنجی، 9 شهر در وضعیت قرمز و بقیه شهرها در وضعیت آبی و زرد قرار دارند که براساس دستورالعمل های محدودیتی، تردد و عبور و مرور در شهرهای زرد و آبی با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است.

بصیری با تاکید بر اینکه توصیه بر این است که در ایام نوروز مردم به سفر نروند، اظهار داشت: طبق قانون سفر به شهرهای آبی و زرد بلامانع بوده ولی ورود خودروها با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی و قرمز و خروج خودروها با پلاک های بومی از این شهرها ممنوع می باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به جریمه یک میلیون تومانی برای محدودیت تردد به شهرهای قرمز و 500 هزار تومانی در شهرهای نارنجی تصریح کرد: مجوز ورود به شهرهای قرمز و نارنجی صرفا از سوی فرمانداری های مبدا و با محدودیت زمانی ماندن یک هفته ای و تنها برای ماموریت های اداری، مسائل قضایی و موارد درمانی و پزشکی صادر خواهد شد که تمامی این موارد در دستورالعمل های ابلاغی قید شده است.

برپایی هرگونه چادر، کمپ و نوروزگاه‌ها در ایام نوروز در سطح استان ممنوع خواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج ، فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری ستاد مدیریت سفر در استان کرمان گفت: در این ستاد تاکید بر تلاش جهت حفظ و صیانت از سلامت گردشگر و از بعد دیگر حفظ سلامت جامعه میزبان، شده که در این راستا 10 کمیته در ذیل این ستاد تشکیل شده است.

وی با تاکید بر این موضوع که مردم در ایام نوروز سفر نکنند اظهار داشت: اقامت در شهرها صرفا در اماکنی (هتل و مهمانسراها) مجاز خواهد بود که مجوز از میراث فرهنگی داشته و برپایی هرگونه چادر، کمپ و نوروزگاه‌ها در ایام نوروز در سطح استان ممنوع خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به پذیرش در مراکز گردشگری در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: پذیرش در مراکز گردشگری و صدور بلیط در این ایام در این مراکز به صورت سیستمی بوده و پذیرش هر 45 دقیقه یکبار و با محدودیت افراد در هر سانس خواهد بود که در صورت مشاهده هرگونه تجمعی در این مراکز بلافاصله آن مرکز را تعطیل خواهیم کرد.

فعالی با تاکید بر اینکه سیستم نظارتی بر اماکن گردشگری و تفریحی در ایام نوروز بدون هیچگونه اغماضی با متخلفان برخورد کرده و مکانی که پروتکل های بهداشتی را را رعایت نکنند بلافاصله پلمب خواهد شد خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما این است که ستاد مدیریت سفر در استان کرمان، ستادی چابک، فعال و با اصول و موازین سفر ایمن باشد ضمن آنکه در این ستاد بحث مدیریت بحران و تصمیمات لحظه ای و آنی برای جلوگیری از تجمعات را دنبال خواهیم کرد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه