English

رامین صادقی خبر داد:

پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در 11 ماهه نخست امسال یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت استان پرداخت شده است.

پرداخت 1000 میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تامین مواد اولیه صنایع مختلف را به ویژه تامین مواد اولیه محصولات فرآوری پتروشیمی با نگاه صادرات‌محور یادآور شد و گفت: در کنار تامین مواد اولیه پرداخت تسهیلات برای واحدهای صنعتی مورد توجه قرار گرفته و قرار است تا سقف 500 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و ایجادی برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان پرداخت شود.

وی تسهیلات پرداخت شده در 11 ماه امسال را به بخش صنعت یک هزار میلیارد تومان اعلام و افزود: بخشی از این تسهیلات از محل تبصره 18 و به صورت یارانه‌دار بوده که استان اردبیل در پرداخت این تسهیلات جایگاه دوم کشور را به دست آورده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از سرمایه‌گذاری سازمان گسترش در استان خبر داد و گفت: با دستور وزیر صمت قرار شد دو طرح صنعتی در استان با پشتیبانی ایدرو و مشارکت بخش خصوصی در شهرهای استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شود.

صادقی افزود: برای واحدهای ایجادی و احداثی قرار شد خرید تجهیزات و امکانات با کمک و پشتیبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و ترخیص این ماشین‌آلات از گمرکات با تسهیل خوب انجام شود.

وی مجموع اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت را بیش از 6 هزار و 750 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد با پوشش بیمه‌ای مشغول فعالیت در واحدهای صنعتی هستند و کتابچه‌ای در همین زمینه با درج مشخصات دقیق شاغلین در بخش صنعت در حال تهیه است تا به صورت دقیق و صحیح آمار اشتغال مورد رصد و پیگیری قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: هرچند در بسیاری از خانواده‌ها جوانان بیکار را سراغ داریم ولی این بیکاری مربوط به تلنبار شدن جمعیت بیکار در سال‌های گذشته است و تلاش بر این است تا به تدریج با راه‌اندازی واحدهای صنعتی جذب نیرو انجام شود.

صادقی افزود: چند واحد بزرگ صنعتی استان به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها مقرر شد تا در سه ماهه اول سال آینده افتتاح شود که امیدواریم این افتتاح‌ها بخش عظیمی از اشتغال صنعتی را تحقق بخشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه