English

بهمن آذروش خبر داد:

آمادگی ۱۷ سرمایه‌گذار برای حضور در منطقه ویژه اقتصادی نمین/ احداث بزرگترین کارخانه کریستال خاورمیانه درمنطقه ویژه اقتصادی

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی نمین گفت: 17 سرمایه‌گذار بزرگ و تولیدکننده عظیم در کشور برای حضور و سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کردند.

آمادگی 17 سرمایه‌گذار برای حضور در منطقه ویژه اقتصادی نمین/ احداث بزرگترین کارخانه کریستال خاورمیانه درمنطقه ویژه اقتصادی

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، بهمن آذروش ، مدیرمنطقه ویژه اقتصادی نمین در نشستی با خبرنگاران استان اردبیل گفت: با حضور و سرمایه‌گذاری این تعداد، زمینه برای اشتغال 3 هزار نفر در استان فراهم می‌شود.

وی افزود: زیرساخت‌های لازم در فاز اول منطقه ویژه اقتصادی نمین به اتمام رسیده و در آن پروانه بهره‌برداری فاز پیشران به مساحت 400 هکتار اخذ شده و حصارکشی و فنس‌کشی فاز اول بطول 17 کیلومتر طبق استاندارد گمرکات انجام گرفته است.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی نمین اضافه کرد: با اجرا و تکمیل فازهای اول و دوم این منطقه و استقرار تمام واحدهای تولیدی و صنعتی میزان اشتغال این مجموعه به بالای 15 هزار نفر خواهد رسید.

آذروش ادامه داد: تکمیل ساختمان مرکزی به مساحت 1200 متر، طراحی طرح تفصیلی، اجرای پروژه گازرسانی، برق رسانی و روشنایی معابر، احداث سر درب ورودی، نگهبانی و عبور راه اصلی از لوله گاز، آماده‌سازی زمین و احداث ساختمان گمرک، احداث ساختمان آتش‌نشانی ، پاسگاه و درمانگاه، احداث ساختمان انبار و بارانداز و مطالعات و خدمات مشاوره و توپوگرافی از اقدامات انجام  شده در منطقه ویژه اقتصادی نمین می‌باشد.

وی تصریح کرد: مناطق ویژه به عنوان زیرساختی مناسب در توسعه صادرات محسوب می‌شود که بر همین اساس الزامات و مقدمات راه‌اندازی سیستم گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی نمین مهیا شده است.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی نمین با اشاره به فضای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین بیان داشت: تامین زمین ارزان‌قیمت با هدف رونق تولید و اشتغال  و معاف از عوارض گمرکی از جمله مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در این منطقه است و در حال حاضر سرمایه‌گذرانی از کشورهای هندوستان و جمهوری آذربایجان برای سرمایه‌گذاری در آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

آذروش عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در تولید و توسعه منطقه‌ای، پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی، تسهیل واردات و صادرات کالا، حمایت از صنایع داخلی، جذب فناوری‌های نوین،  ارتباط تجاری بین‌المللی، تحرک بخشی به اقتصاد منطقه‌ای، صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال مولد، جذب سرمایه‌گذاری، ورود ماشین‌آلات خط تولید، ابزار اداری بدون عوارض گمرکی و اشتغال‌زایی را از اهداف و مزایای منطقه ویژه اقتصادی در استان نام برد.

کارخانه کریستال به عنوان بزرگترین کارخانه در خاورمیانه در مرحله احداث در منطقه ویژه اقتصادی است

وی اظهار کرد: در حال حاضر کارخانه کریستال به عنوان بزرگترین کارخانه در خاورمیانه در مرحله احداث در این منطقه ویژه اقتصادی است که فاز اول آن تا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی نمین تصریح کرد: در فاز اول با افتتاح این کارخانه فرصت اشتغال برای 600 نفر و در فازهای بعدی تا یک‌هزار و 500 نفر فراهم می‌آید که امیدواریم هر چه سریعتر این پروژه آماده بهره‌برداری شود و در فازهای بعدی در حوزه  گردشگری نیز برنامه ریزی شده است.

آذروش در پایان این نشست گفت: در منطقه ویژه نمین برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن شده است و حمایت‌های لازم از این سرمایه گذاران خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه